UMPAN UNTUK KELI [XXL]5kg ke atas???? TAPI UMPAN UTK DI KOLAM BAYAR!???

Discussion in 'BAIT aka. UMPAN.' started by mrkocai, Aug 3, 2010.

  1. brader yon

    brader yon fishing is great....till my wife is calling....

    perlis............ ;D
     
  2. gt-onizuka

    gt-onizuka Marlin

    hahhahaaa..patut la port mcm pernah nampak...peghelih kat mana?mak mertua hamba kat simpang empat kuala perlis...(nasib baik dok tepi laut..x kena banjir..)... ;D
     
  3. brader yon

    brader yon fishing is great....till my wife is calling....

    di seriab, tau?..........ikan tu dipancing dekat jalan behor lateh.....
     
  4. gt-onizuka

    gt-onizuka Marlin

    oooo..hamba kalo mlm2 selalu gak lepak kat kedai burger yg top tu...seriab tu hamba tau le..dh kira dkt ngan town dah tu... ;D ;D
     
  5. batu satu

    batu satu Mencari Lagi pelbagai "Lesen Ikan Lio"

    kawan xmain duit syililng ;D ;D ;D
     
  6. ddelinquent

    ddelinquent -0147437734-

    nie mgai pot underground nie..... ;D ;D ;D
     
  7. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    tahniah bro yon, mantap hasil ikan keli ni.. berapa kg ya ;D ;D ;D
     
  8. brader yon

    brader yon fishing is great....till my wife is calling....

    Dd - port sempoi ni............ ;D ;D
    TM - tak tau la berapa kg bang, penimbang tak bawak tp rasanya 2 kilo lebih saja kot............... ;D ;D
     
  9. AKHIFIRDAUS

    AKHIFIRDAUS 1.. 2.. 3.. iyahhh.. 2021... 2022.. iyahh...

    lihat dari saiz kepala dan badan.. memang sah 2 kilo lebih..dalam 2.6 - 2.8 kilo..
     
  10. ddelinquent

    ddelinquent -0147437734-

    bla nk ajak sy p pot durhaka nie?? hehehe.... ;D ;D ;D
     
  11. brader yon

    brader yon fishing is great....till my wife is calling....


    port dah musnah dilanda banjir...............huhuhu :-X :-X :-X
     
  12. ddelinquent

    ddelinquent -0147437734-

    tggu surut la nanti....
    mana taw depa masuk berkubang dlm tu lg byk.... hehehe.... ;D ;D ;D
     
  13. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    itu pun dahhh gigillllllll menaikanya, besorr memang besorr.. tahniah sekali lagi bro yon huhuhuhu ;D ;D ;D
     
  14. ras

    ras ras@pancing.net

    mantap hasil tu....
     
  15. gt-onizuka

    gt-onizuka Marlin

    ehh..mana tuan akhirfirdaus ni??lama mnghilanggg..merajuk ke hape??? :eek: ::)
     
  16. batu satu

    batu satu Mencari Lagi pelbagai "Lesen Ikan Lio"

    mungkin beliau sibuk...kita xtahu...setiap org ade hal masing2 heheheh ;D ;D ;D
     
  17. AKHIFIRDAUS

    AKHIFIRDAUS 1.. 2.. 3.. iyahhh.. 2021... 2022.. iyahh...

    sori lama menghilang... projek ngan geng bangau cari kolam nak pecah tabung..hehe
     
  18. gt-onizuka

    gt-onizuka Marlin

    cettttt...ingatkan dah innalillahh merajukkk.. ;D ;D
     
  19. ras

    ras ras@pancing.net


    haha,bro sibuk dengan projek bangau tu ;D ;D
     
  20. pdstriker

    pdstriker 1 Malaysia

    Saya nie baru belajar memancing kat kolam bayar bro.....tapi utk memancing Keli nie saya rasa x brape susah. Besanya kat kolam bayar saya akan cuba cari umpan yg tidak disukai si Keli nie. Susah payah saya cuba tiru bro ajib punya Resipi Rohu, tapi yang makan umpanya si Keli nie. Smua dia nak makan cam cleaner. Tapi ahad lepas saya pancing kat kolam bayar yg sama (Mambau - Kayu Ara) ngan m'gunakn cacing tanah aje. Dapat 33 ekor Keli + 2 ekor tilapia merah dalam masa enam jam. Baldi Castrol dah penuh.......Jgn keliru, sebenarnya saya pancing ikan atas permintaan kwn indon saya (Dia nak buat Jamuan makan rasanya). Cacing Tanah nie d'minati Si Keli x kira apa saiznya (Saiz bagak pon saya dpt 4 ~ 7kg). Matakail yg saya gunakn Gamakatsu 1/0. Penuhkn Cacing kat matakail.....dan baling kat tempat yg si keli nie main2. Mesti dapat.
     

Share This Page