umpan sos buah perah(pemancing ulong) yg telah di olah...

Discussion in 'BAIT aka. UMPAN.' started by umpan biasa, Mar 19, 2012.

  1. rudad

    rudad Siakap

    mekacih tuan... maklumat & gambor tu lebih jelas le fahamnye lagi..... mudah-mudahan dimurahkan rezeki tuan...
     
  2. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    aminnnn ;D ;D ;D
     
  3. zeerell

    zeerell Bilis

    tuan umpan biasa, teman mintak halal ngetest umpan ujung mggu ni ye.

    pape teman repot sini balik ;D ;D ;D
     
  4. rudad

    rudad Siakap

    tuan, tu sebotol umpan perah tu camna ropanye... mana nak dapat tu........
     
  5. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    KT KOLAM SEKSYEN 24 ADE JUAL..KT KEPONG TACKLE PON ADE 8) 8)
     
  6. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    ;D ;D ;D
     
  7. Lepas ni boleh la trai resepi tuan umpan biase ni mantop,
     
  8. dcm60

    dcm60 Tenggiri

    Tuan, perisa badam tu cmne rupenya...puas mencari xtau cmne rupenya
     
  9. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    kat kedai kek ada jual tuan.. 8) 8)
     
  10. dcm60

    dcm60 Tenggiri

    tq tuan, dah beli tp bukan brand star.. bli di kedai kek.. satu lagi, klo telur itik di tukar dgn telur ayam boleh ke
     
  11. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    ::) ::) ::)
     
  12. zeerell

    zeerell Bilis

    REPOT REPOT REPOTTT!

    Sesi 1: Kolam Pancing Ulu Kuang, Chemor / 5 Jam Memancing - Keputusan: 1 pacu skala 3kg.

    Sesi 2: Kolam Atok, Berhampiran Kellies Castle / 4 Jam Memancing - Keputusan: Kumpau.

    Sesi 3: Kolam Memancing Papan, Papan / 3 Jam Memancing - Keputusan: Kumpau.


    Sedikit ulasan..

    Keputusan memancing teman tak menggamborkan umpan ni tak boleh pakai lansung pasei ada byk lagi faktor yg mempengaruhi hasil pancingan kita antara sepertinya teknik, tahap keaktifan ikan, kesamaan umpan teman dgn umpan Tuan UB dan tak lupa juga rezeki.. Jadi sesape nak menerai umpan ni teman galakkan cuba dan org putih kata cuba improvise untuk menyesuaikan dengan lokasi pancingan kome. Sekian. ;D ;D ;D

    PS: Teman tak putuih ase lg mencube umpan ni. Kalau ada hasil teman updet lagi.
     
  13. zeerell

    zeerell Bilis

    Teman beli kat kedai runcit je, nama melayu perisa badam nama omputih ALMOND FLAVOR. Mungkin tuan tak perasan pasei tulisan melayunya kecik bebeno..

    Teman quote antara otai umpan cakap, Eddy Jawa: "seeloknya sediakan 3 campuran untuk elak kumpau: telur ayam, telur itik & susu sejat."

    Seeloknya tuan kaji dulu kat tempat tuan tu tgh hot melotop main ape sekarang. Mcm tempat teman dah byk pakai campuran pellet. Memang kalau pakai roti ikan buat tak pandang le.. ::) ::) ::)
     
  14. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    hebat tuan zeerel ni..otai ni.. ::) ::) ::)
     
  15. dcm60

    dcm60 Tenggiri

    Haaa udah jumpe perisa badam...hehehhe selalu sebut almond... xtau plak almond tu badam hahahahah adoiiiiii ...
    Ni tuan umpan, mmg kna jemur ke umpan di olah ni...atau peram kat dlm umah pn boleh
     
  16. zeerell

    zeerell Bilis

    hahahaha teman mmg otai kalau mike nak tau.. OTAI KUMPAU. ;D ;D ;D
     
  17. zeerell

    zeerell Bilis

    Tuan umpan udah lariiiiiiiiiiiii kekekekeke

    Ce try jemur dulu tuan, ade le sebab tu kene jemur.. Nak bagi chemical reaction dia laju lg ke ape ke.. Mende teman bedaah sembang ni pon teman tak tau. ::) ::) ::)
     
  18. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    ;D ;D ;D
     
  19. dcm60

    dcm60 Tenggiri

    REPORT

    Hasil prmancingan dengan menggunakan umpan ulong yang telah di olah ini semalam
    20/5/2013 :-

    Kolam di Semenyih - Pacu 1 ekor berat 9.2kg...(4 jam mancing)

    Nak kena olah lg ni umpan ni...
     
  20. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    laaa..report bertulis je ke ..mne gambarnye.. ::) ::) ::)
     

Share This Page