umpan sos buah perah(pemancing ulong) yg telah di olah...

Discussion in 'BAIT aka. UMPAN.' started by umpan biasa, Mar 19, 2012.

  1. umpan biasa

    umpan biasa Tenggiri

    setelah sebulan mengkaji akhirnye dpt resepi tambahan untuk umpan perah...

    bahan2 yg di tambah...
    1.perisa badam star brand sebotol
    2.telur itik 1 biji
    3.santan pekat setangah cwan
    4.minyak jagung/madu 2 sudu besar

    cara2 proses: blend blik bhn2 ni ngan sebotol umpan perah pastu jemur kt panas 2 hari(minimum)..dh siap men dgn strwberi emolco...hsil nye mantap sangat...17 ekor patin 3 jam memancing saiz 2.5kg ke atas..dh penah bwk kt gme 2 kali pecah jackport 9.8 kg n 10.92 kg..men ngan roti..klu men ngan pellet separuh pellet d blender dan slbhnye biarkan bulat2..

    sukatan:satu buku roti 10 penutup botol..1kg pellet 5 tutup..
     
  2. carp_rumput

    carp_rumput Marlin

  3. pemancing rockers ulong

    pemancing rockers ulong DIMANA ADA KOLAM,DISITULAH ADA UMPAN PERAH

    wahhhh TERBAEKKK...terima kasih kerana kerativiti awak buat yang lain akan merasa naikkan ikan..nilah sebenrnya cara guna umpan keluaran kami..Tahniah pada tuan tanah..tingkatkan lagi usaha dengan pelbagai teknik campuran untuk dapat hasil yang lumayan insyallah..Saya menjemput anda joint Facebook saya kerana disana ada pelbagai resepi umpan menggunakan umpan ulong..www.facebook.com/pemancing rockers ulong
     
  4. wan82

    wan82 Marlin

    perghh...mantops tuan tanah...semoga sihat selalu...nanti banyak kawan dapat resepi.... :D ;D
     
  5. umpan biasa

    umpan biasa Tenggiri


    ok abg rock,kt fb sy mmg dh jd friend abg...dlu pkai umpan perah stndrd mmg kuat mkn semenjak kwn2 len dh guna umpan perah ni ssh nk cri mkn dorang pun sik chuk je..2 yg olah ckt..hsil mmg tip top..umpan abg mmg terbaik..
     
  6. umpan biasa

    umpan biasa Tenggiri

    t.ksh byk2 tuan...xrugi kongsi umpan ni kwn2 yg len nk gak rase nek ikn byk2..hehe ;) ;)
     
  7. pemancing rockers ulong

    pemancing rockers ulong DIMANA ADA KOLAM,DISITULAH ADA UMPAN PERAH

    terima kasih...huhuhu terharu koi dengar,..sebenarnya umpan hanya ikhtiar yang lainnya urusan Allah swt..Nilah hasil jika kita sabar dan tekun mengkaji..Tingkat usaha dan rajin2lah membuat bahan setting yang pelbagai dengan umpan yang bukan rahsia lagi..ini membantu tuan2 mendapat hasil yang memuaskan hati..Insyallah.
     
  8. princeJb

    princeJb jom casting n fly..jb area.0123059276

    assalammualaikum..nk tanya ckit la..umpan perah ni guna nya cmne ek..target untuk ikan patin je ke atau ikan lain pn boleh..dekat tpt saya ni di empangan ada juga patin n baung..jd boleh ke guna umpan ni kat situ n ikan2 tersebut..
     
  9. pemancing rockers ulong

    pemancing rockers ulong DIMANA ADA KOLAM,DISITULAH ADA UMPAN PERAH

    tuan tanah minta laluan yer...bro zizou...penggunaan umpan ni boleh digunakan dimana-mana sahaja asalkan tahu cara penggunaan dan kreatif..saya akan bantu jika awak berada sekitar KL kerana tenaga mahir akan bantu awak jika mahu tahu apa umpan keluaran kami..umpan adalah ikhitiar,usaha dan sabar dituntut sertakan tawakal pada Allah swt..insyallah...
     
  10. umpan biasa

    umpan biasa Tenggiri


    same2..btl 2 tuan klu rjin usaha ALLAH msti bg rezeki...insyaAllah..hri 2 xdpt pg klm 123 mse abg rock g sne...mcm mane kptsn???
     
  11. Follie

    Follie Tenggiri

     
  12. umpan biasa

    umpan biasa Tenggiri

    tlur itik biasa
     
  13. santan tu kalau pkai yg kotak segera tu pn ok kan??
     
  14. umpan biasa

    umpan biasa Tenggiri

    blh tp bau die krg menyengat
     
  15. pancing tegar

    pancing tegar Dato' Maharajalela.....A.K.A...Pasir Salak.

    nak bau yg luar biasa cuba try yg ni plak.......

    sbji telur itik...
    segenggam perut ayam...
    serai sebatang....

    ::blender smua tu...pastu tuang dalam botol mineral 1.5l yg dah potong atas dia...pastu tutup ngn plastik ikat getah....dalam sejam dia membuak sampai melimpah...
    esok leh pakai dah...celup ngn roti potong dadu...smua ikan kolam tibai kot...lagi2 pacu ngn patin...

    ini dulu punya selera la...
    skrg eden xtau ler ikan dah selera lain plak........
     
  16. GoldFish

    GoldFish Crazy Hooker

    Cayalah Tuan Umpan Biasa ;D
     
  17. armaged

    armaged bawa joran..sembang pelan pelan.....

    mantop ni ;D
     
  18. Follie

    Follie Tenggiri

     
  19. khairul79

    khairul79 Bilis

     
  20. chapoi

    chapoi Marlin

    besar jgk pengeras nk guna umpan perah ni ye...berdarah poket
     

Share This Page