UMPAN MUJARAB IKAN KERAPU??

Discussion in 'BAIT aka. UMPAN.' started by ackz23, Jul 1, 2011.

  1. doktor_xp

    doktor_xp 013-2466299 - Naga

    dah tengok video aji bertarung dengan kerapu ? mengigil lutut kawan tengoknya, gagah perkasa aji melayan si kerapu raksaksa tu... perghh.. aji, bg link sikit....
     
  2. ackz23

    ackz23 Just Do It

    teman pun nak tgk jg ni.. ;D ;D
     
  3. wantan147

    wantan147 Siakap

    nak tengok..nak tengok... ;D ;D
     
  4. ebby_elly

    ebby_elly 0127416947 line MANCING

    youtube ke ape?nk gak tgk... :-[
     
  5. Brohantu

    Brohantu Kongsi apa saja tentang memancing

  6. Brohantu

    Brohantu Kongsi apa saja tentang memancing

    http://www.myrodreel.com/2014/05/cara-memancing-ikan-kerapu.html


    CARA MEMANCING IKAN KERAPU

    Bagaimana Cara Memancing Ikan Kerapu
    Sebenarnya saya bukanlah Pakar dalam Cara Memancing Ikan Kerapu. Hanya beberapa kali saya ke laut dan pantai untuk pancing ikan kerapu. Teknik memancing ikan kerapu sebenarnya tidaklah sesusah yang di sangka. Saya pernah menaikkan Ikan kerapu besar ketika memancing ikan siakap liar di kawasan berbatu di kuala sungai. Ketika itu saya memancing bukan menggunakan Umpan Ikan Kerapu pun. Tetapi apakan daya umpan saya di sambar ikan kerapu. Ketika itu saya masih lagi baru belajar memancing dan tak tahupun lagi tentang tips, petua dan panduan mancing ikan kerapu. Teknik memancing kerapu sebenarnya tidaklah susah sekiranya anda tahu tentang tips, panduan, petua dan teknik pancing ikan kerapu.

    Apa yang anda perlu tekankan ialah seperti waktu mancing sesuai pancing, habitat ikan kerapu, umpan ikan kerapu, cara ikan kerapu makan, tempat memancing ikan kerapu dan di padankan pula dengan asas perambut, mata, kekili atau reel dan juga rod atau joran dalam memancing ikan kerapu. Untuk memancing ikan kerapu kolam pula, saya tidak pernah memancing kerapu kolam jadi tak arif sangat tentang cara memancing ikan kerapu kolam berbayar. Mungkin suatu hari nanti saya akan mencuba mancing ikan kerapu kolam pancing pula. Jadi kali ini saya akan kongsikan cara memancing ikan kerapu yang saya amalkan, melalui pembacaan serta teknik memancing ikan kerapu dari rakan-rakan pemancing saya.

    BACA LAGI CARA MEMANCING IKAN KERAPU http://www.myrodreel.com/2014/05/cara-memancing-ikan-kerapu.html
     
  7. azharun

    azharun Bilis

    nak tanya sekarang harga market ikan kerapu hybrid sekilo berapa?

    sy suka mancing..

    kadang2 dpt tapi xmkn sgt...

    biasa bg org..

    kalau nak jual dgn siapa ye di area klang ni?
     
  8. eizam

    eizam Marlin

Share This Page