UMPAN MUJARAB IKAN KERAPU??

Discussion in 'BAIT aka. UMPAN.' started by ackz23, Jul 1, 2011.

  1. joran maluri

    joran maluri 019 3100410 HJ SAARI -WP

    ::) ::)......SELERA KERAPU WEIII ;D
     
  2. doktor_xp

    doktor_xp 013-2466299 - Naga

    AJie,
    pernah torai umpan ketam angin tak ? atau umpan udang lipan ?
     
  3. ackz23

    ackz23 Just Do It

    mana uda ajie ni.. ke laut kot... pancing kerapu,.. hehe
     
  4. joran maluri

    joran maluri 019 3100410 HJ SAARI -WP

    2 -2 TAKDA LAH.... ::)
     
  5. kimie

    kimie Marlin

    2 -2 TAKDA LAH.... ::)
    [/quote]

    otai kerapu dah masok pulak....x jadi nak jual minyal kat cnih.....huh !!! cabut arrrrr :p :p :p
     
  6. doktor_xp

    doktor_xp 013-2466299 - Naga

    otai kerapu dah masok pulak....x jadi nak jual minyal kat cnih.....huh !!! cabut arrrrr :p :p :p
    [/quote]
    tuan nak jual minyak apa... bak sini sebotol...
     
  7. ackz23

    ackz23 Just Do It

    ;D ;D ;D
     
  8. kimie

    kimie Marlin

    minyak dagu jer......kikikki
     
  9. doktor_xp

    doktor_xp 013-2466299 - Naga

    alhamdulillah.. memang di cari-cari.. ;D
     
  10. kimie

    kimie Marlin

    kerapu makan gelama x ??? :p :p :p
     
  11. ackz23

    ackz23 Just Do It

    ;D ;D Kalau di hiris isinya.. sodap jugak tu.. (kata kerapu...) ;D ;D
     
  12. doktor_xp

    doktor_xp 013-2466299 - Naga

    kerapu tak makan gelama, tetapi nagamasakmerah makan gelama.. camne arr ? ;D
     
  13. kimie

    kimie Marlin

    eh !!! pasan lak dia tuh...adeiii :p :p :p
     
  14. doktor_xp

    doktor_xp 013-2466299 - Naga

    mana ada pasan ... benda betui la... hehehe, minggu ni nak g test pulau indah.. ntah sempat ke idak nak beli apollo...
     
  15. kimie

    kimie Marlin

    kikiki...ajak laaa si teinmomo tuh....dia lak dah gian main tamok
     
  16. pancinglama

    pancinglama Administrator

    kerapu selalunya tak memilih umpan, janji boleh masuk perut dia. cuma ketam angin tak le pernah cuba. tak tau le saya. tp mulut/gigi kerapu tak sesuai utk memakan benda2 keras mcm ketam tu. jadi rasanya mmg tak sesuai. kalau dibuang kulit kerasnya mungkin ok kot.
     
  17. joran maluri

    joran maluri 019 3100410 HJ SAARI -WP

    KAT P.KETAM...KERAPU BERAT 1 KG HENTAM KETAM GAK.....DIA TAK KIRA...KEHH KEHHHH
    PERNAH DAPAT DIA MUNTAHKAN KETAM YANG DAH MERAHHH ( MASAK )...DARI MULUT DIA ??? ??? ;D
     
  18. doktor_xp

    doktor_xp 013-2466299 - Naga

    itu ikan kerapu yang dah stimkan bersama ketam.. memang la ada ketam dalam mulut dia... adoyai jie, buat eden golak je ni...
     
  19. ackz23

    ackz23 Just Do It

    ;D ;D bahayanya kerapu tu.... hehehehe
     
  20. ebby_elly

    ebby_elly 0127416947 line MANCING

    aduyai..sume umpan yg tertera kwn blh cari..but da probs is..how about if pancing di kolam air masin..coz kolam yg biasa kwn pacing dgrnya ada kerapu 14kg lbh kurang dlm 5-6ekor..tp da 2bln ni xsiapa dpt..jackpot pn paling tggi org dpt 6kg lbh kurang..nk cari tunggul/pokok tombang kt kwsn tu mmg ada..tp da 2x kwn pny tali putus kt ctu pnya area coz ikan larikn area tu..then karang or kapal karam plak mmg sah xde kt ctu kot..kolam je pn..

    da la harga kerapu ituhari kwn jmpa kt pemborong ikan sekilo rm100..aiyakkk...giler ke..betul ke kerapu harga tu???kwn ni sumenya baru belajar..just nk tau...ikan pn baru nk kenal jenis..minta tunjuk ajar ye..tq n wasalam...

    p/s: sorry tuan tanah..tumpang pacak rmh..if x blh kwn robohkn..
     

Share This Page