UMPAN MUJARAB IKAN KERAPU??

Discussion in 'BAIT aka. UMPAN.' started by ackz23, Jul 1, 2011.

  1. ackz23

    ackz23 Just Do It

    SALAM..

    Teringin sangat nak naikkan ikan kerapu..
    Biasanya saya guna umpan udang hidup atau udang yg dah beku..
    hehe... tp tak pernah sangkut lagi kerapu..
    tempat pancing d tepi pantai yg berbatu-batu..
    Ada lagi ka umpan yg lebih mujarab selain udang..
    ( belum pernah merasa tarikan ikan kerapu )

    Oh kerapu.. ;D ;D
     
  2. wantan147

    wantan147 Siakap

    bang. .
    biasanya sy guna udang idop. .
    xtau plak umpan len. .
    ;D ;D ;D
    xpe nt ada la tu otai2 kerapu bg cadangan. .
    hehee ;) :D ;)
     
  3. ackz23

    ackz23 Just Do It

    oh.. mungkin saya tak kena tmpat kot.. susah jg yer nak tawan kerapu ni.. kekeke
     
  4. kimie

    kimie Marlin

  5. doktor_xp

    doktor_xp 013-2466299 - Naga

    ikan kerapu ni, kalau kawasan berbatu... guna ikan selayang ( ikan sardin bukan ikan dalam tin tau), biasanya ikan kerapu suka makan umpan yang berbau macam ikan sardin tu...., umpan udang tak makan ? jarang benar kerapu tak makan udang ni.. kecuali dia memang tak tinggal dan lahir di situ. kalau dia ada... memang dia akan makan....

    kalau eden mancing kawasan berbatu. antara umpan yang eden suka guna

    1. udang hidup - untuk siakap, pari, gerut-gerut dan sebagainya
    2. umpan hirisan ikan sardin tin - untuk mancing siakap, pari, sembilang dan KERAPU ( saja besarkan nanti tuan umah tak nampak )
    3. Hirisan ikan anak belanak ( seeloknya yang hidup di hiris biar ada bau darah ikan ) - target ikan adalah kerapu, siakap, pari, sembilang, dan lain2
    4. ketam - ikan kuku, siakap, pari dan gerut2.
    5. spoon - kalau rasa nak men casting...
    6. udang pasar/mati - umpan budget paling mujarab....

    wallahualam
     
  6. kimie

    kimie Marlin

    umpan gelama buley ker ???kikiki
     
  7. doktor_xp

    doktor_xp 013-2466299 - Naga

    umpan gelama khas untuk KDN eden je... hehe ;D hehe
     
  8. kimie

    kimie Marlin

    errrrrr...sesirat lak ???? eh...apa aku melalut nih :-\ :-\ :-\
     
  9. gero5217

    gero5217 name:azrul panggil jer gero

    klu belah pantai timur.......hirisan sotong......paling killer.....pari pun bedal hehe...... ;D
     
  10. kimie

    kimie Marlin

    oooooooooooooooo....centuh.....hirisan hati lak ???kikiki
     
  11. gero5217

    gero5217 name:azrul panggil jer gero

    igt mancing udang ke hehe... ;D
     
  12. ah tat

    ah tat 0196698131-NILAI

    Re:

    G mancen ngan aji.. Compom naik kerapu..
     
  13. kimie

    kimie Marlin

    eh !! dah tukor ??? :p :p :p
     
  14. ackz23

    ackz23 Just Do It

    Oh.. Mcm tu pulak.. Mungkin tak kena tampt la tu.. tak per.. usaha tangga kejayaan.. heheheh

    TQ Tuan Naga Masa Merah.. hehe..
     
  15. ackz23

    ackz23 Just Do It

    Ha! yg ni ambo blm cuba lagi.. Nak test la hirisan sotong... Harap2 dapat... ;D ;D
     
  16. kimie

    kimie Marlin

    aramak...tuan tanah dah masok...baik teman cabut.....kikiki :p :p :p
     
  17. gero5217

    gero5217 name:azrul panggil jer gero

    elok la tu hehe... ;D
     
  18. doktor_xp

    doktor_xp 013-2466299 - Naga

    tuan kimie, seronok betul ya... hehehe

    biarkan apa orang nak kata.. yang penting jangan ada bangau <--- khas untuk aku
     
  19. ackz23

    ackz23 Just Do It

    Hirisan hati ble pakai jg ni.. dapat udang galah.. pastu buat umpan kerapu.. dapat la kerapu... hahaha.. bijak tul En. Kimie ni.. ;D ;D
     
  20. ackz23

    ackz23 Just Do It

    BANGAU Kerapu.. <-- tak lain tak bukan.. AKU.. heheheh ;D ;D ;D
     

Share This Page