terkenangkah kita akan kedua ibubapa yg membesarkan kita..

Discussion in 'Keluarga' started by tengasmerah, Apr 9, 2010.

  1. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    salam semua :).. selama dizaman ini kita masih lagi mendengar tentang kepelbagaian sikap antara perhubungan anak dengan kedua ibubapa :)..

    topik yg saya adakan ini adalah bertujuan untuk kita semua mengenangkan jasa2 kedua ibubapa kita tak kiralah sama ada yg masih hidup :D atau pun yg sudah tiada lagi :'(..

    saya mengajak semua kawan2 untuk memberikan apa2 jua kebaikan pandangan serta pendapat dan tidak kiralah sejauh mana kasih sayang tersebut ;D..

    Insya Allah, ada hikmah untuk kita semua dalm berkongsi pengalaman ini ;D ;D ;D
     
  2. atuxx

    atuxx Majulah sukan memancing utk Negara

    Insya Allah sentiasa igt...abah da xde..mak ade lg ;D
     
  3. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    Alhamdulillah.. mesti banyak kenangan atuxx dgn abah tu :) sekarang mak tinggal kat mana/kg asal kat mana tu :)
     
  4. alifmokhtar

    alifmokhtar berguru tapi tak berilmu


    benar pe yg di katakn oleh abg tengas...selagi ada hayat ibu n bapa ni lah kte hndk brbakti pd mereka..bak kata org anak 15 org pn ibu n bapa bleh jaga tp anak2..pkir2 n renung2 kn lah
     
  5. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    Alhamdulillah.. mak abah sihat ke alif ??? :D harapan kita semua ada pendirian seperti itu alif ;D.. terima kasih ;)
     
  6. teja

    teja Marlin

    orang paling dekat di hati saya adalah mak ngan abah...

    kalau terbayangkan bagaimana hidup nanti tanpa mak dan abah...pasti mengalir airmata...
     
  7. alifmokhtar

    alifmokhtar berguru tapi tak berilmu

    alhmdulilah chat...bg sy topik ni sgt bgus d utarakn krn kte akn trpkir sejenak..pe2 pn abg tengas lg 25 minit kte mau pulang...@ xsmpai 25m dh cbuit...hehehehe... :) ;) :D
     
  8. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    begitulah teja kasih sayang antara kita seorang anak dengan ibubapa :).. saya pun masih punyai ibubapa dan masih lg belum puas untuk berbuat yg terbaik pada mereka :).. kalau boleh dikejauhan ini nak juga dekat dengan ibubapa :'( :)
     
  9. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    ye lah.. tp boleh sambung lg hehehehe ;D ;D ;D
     
  10. alifmokhtar

    alifmokhtar berguru tapi tak berilmu


    bnar tuan teja....sy tkut mghadapi hari2 yg mndatang klau ibu n bapa tida lg...sy trpkir adakah sy sudh @ mampu mmbahagiakn ibu n bapa...
     
  11. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    ya betul tu :).. terfikir juga, apa yg dah kita lalukan utk mereka? sejauh manakah pengorbanan dr kita sendiri utk mereka :'( :)
     
  12. teja

    teja Marlin

    takde benda yg boleh dijadikan ukuran sama ada kita sudah @ mampu membahagiakan ibu dan bapa...

    apa yg penting...buat yg terbaik utk mereka...

    setiap anak ada cara tersendiri utk menghargai ibubapa masing2...
     
  13. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    seperti saya, kadang2 terkenangkan kedua ibubapa yg tinggal dikg ::) berdua, anak2 jarang2 balik ke kg.. dlm 2 bulan adalah 1,2kali balik walaupun dekat & paling tidak pun selang 2 hr telefon bertanyakan khabar mereka :'(
     
  14. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    mak dan abah teja tinggal sekali ke atau tempat lain/kg lain.. :)
     
  15. teja

    teja Marlin

    saya ngan mak abah duduk asing tapi tak jauh mana...dlm 15 minit perjalanan...

    asal tergerak je hati...saya balik rumah mak abah...

    tak kira la dlm waktu rehat kerja ke...lepas kerja ke...atau hujung minggu...
     
  16. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    alhamdulillah.. semoga bahagia bersama mereka ;D ;D ;D
     
  17. sadix3087

    sadix3087 Tenggiri

    Den masih lg stdy..
    hope abis stdy dpt kejer trus..
    bleh membalas budi ibu n ayah den..
    yg telah m'bsrkan den smp skang.. ;D ;D ;D
     
  18. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    eloklah tu ;D jgn sesekali lupakan mereka yg telah banyak berkorban utk kita ;D ;D ;D
     
  19. alifmokhtar

    alifmokhtar berguru tapi tak berilmu

    salam semua geng2 p.net :D ;)
     
  20. atuxx

    atuxx Majulah sukan memancing utk Negara

    Alhamdulillah..byk juga la kenangan nye ;D
    Mak kwn pon duk ngn kwn kt JB skang ni (pegang pada pesan arwah)..asl/kg kt k.ganu ;D
     

Share This Page