Tanda Amaran...!!

Discussion in 'Kisah Seram dlm hidup anda.' started by mozart, Apr 19, 2013.

  1. mozart

    mozart Bilis

    ni kisah aku sepanjang aku bergiat dlm aktiviti pancing..
    masa tu aku dgn kawan aku pergi mancing kat sebuah estet di kampung halaman..
    estet tu adalah tempat aku membesar...
    jadi selok belok keadaan dlm estet tu aku tahu lah lebih kurang..

    nak jadi kan cerita suatu hari kami pergi mancing di sebtg sungai dlm estet tu..
    jarak sungai tu dr perumahan estet tu dlm 20km..
    tempat tu mmg byk Sebarau.. jadi dr jam 2ptg kami mula mancing..
    smpai kul 6 ptg asyik tukar umpan je... ikan byk boleh di lihat berenang dlm air...
    masa tu air jernih...tapi x makan umpan.. tp umpan habis...

    bila dah menjelang magrib.. hr pun dah makin gelap..
    lalu kami mula lah membuat ungun api...
    bila api dah mula menyala terang benderang kawasan sekeliling...
    bila dah terang start pula mancing...
    sekali baling je dapat ikan baung...
    baling lagi dapat baung juga..
    kali ke 3 baling tiba2 unggun api yg besar td padam... padam terus x de bara2 lagi ..
    macam org simbah air sebaldi...

    kami pun terkapai kapai dlm keadaan gelap gelita itu..
    masa tu dlm pukul 9.30 mlm.. raba2 dapat pemetik api..
    kami cuba buat balik unggu api yg lain.. kami ada bawa tiub beskal lama tu yg senang nak nyalakan unggun api..
    bila dah nyala kami pun mula berkemas untuk pulang...
    siap semua pack brg2 .. cari ikan yg dapat td... tp x jumpa.. hilang bersama jaringnya sekali..
    tanpa byk soal kami pun terus cabut... masa kami sampai kat tebing sungai tempat kami parking motor.. tiba2 sekali lagi..
    api tu padam terus... kami pun menghidupkan enjin dan trus cabut...

    tapi org dlm estet tu dah pesan jgn smpai waktu magrib.. tapi kami yg degil...
    mmg tempat tu dr aku kecil lagi dah bermacam hal yg pernah aku dengar berlaku...

    jadi sebelum pergi mancing tu seeloknya tanya dulu penduduk kawasan tersebut..
    supaya kita boleh berwaspada dan berhati hati ketida berada di sana.. wallahualam..

    just share...
     
  2. betul tu ;)
     
  3. manba_nkk

    manba_nkk Arowana

    Kekadang orang saja kuar cerita hantu maka orang luar tak masuk dan mereka sendiri boleh le kasi sapu bersih ikan sana ;D ;D
     
  4. Din Garcia

    Din Garcia Siakap

    kemungkinan betul jugak.....
     

Share This Page