Sugar Glider ( baby udah kuar kantung page 2)

Discussion in 'P.NET {SUKAN & REKREASI} ---> Bukan Sekadar Memanc' started by ASt - Kulai, Sep 15, 2012.

  1. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    sapa kekawan Pnet ada membela Sugar Glider!
    Nak Kongsi ilmu sikit...sebelum membeli dan membelanya!
    (anak kawan la dok sibuk nak membela.... :mad:)
    apa kebaikkan dan keburukkanya... :mad:
    photo ehsan intenet
    [​IMG]


    [​IMG]
     
  2. namia_05

    namia_05 bangun mancing,tido mancing.013-6677199

    Re: Sugar Glider

    harga lebih kurang 200-3ratus seekor..
    cari dalam umur 3bulan...
    kalo yang dah tua tu susah cikit nak ajar..
    kuku dia kena selalu ptong..
    makanan dia epal merah,cacing,
    3 kali sehari makan..

    yang paling penting :bila beli pastikan dapat resit...
    sb tak silap binatang nie kena lesen dari jabatan perhilitan..

    nak buat lesen kena ada resit pembelian....

    pendapat seposen teman...
     
  3. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    Re: Sugar Glider

    Seposennn pong lamalama kumpoi jadi banyak tu
    Tima kasih tuan namia_05
     
  4. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    Re: Sugar Glider

    Sebut pasai rega
    dia org kata kat uptown sek 24 RM250 sekor
    Ptg tdi singgah kejap kedai ikan kat jln jurutera puchong pong rega sama
    Tu lum lgi yg berkaitan!
     
  5. zach daniel

    zach daniel fishing is my passion

    Re: Sugar Glider

    saya bela sugar glider selama setahun...
    dulu beli umur 2 bulan.....xda resit atau lesen pun...
    cerewet juga....sbb kite kena spend byk masa dgn dia...
    klau malas spend masa.mmg dia x manje la ngn kite.....
    suka kencing atau berak bile kite pegang2 atau bermain dgn dia....
    mlm dia berjaga,siang dia tido......mknan dia x boley terlebih2..nnt diabetis @ kegemukkan,
    jd malas....boleh mati....terkurang mkn pun susah juga....

    sangkar elok beli yg 3 kaki atau lebih besar..lebih elok...
    hammock,roller utk dia exercise..kayu2..tali2 utk bermain...
    modal besar gak habis....hampir2 1k....

    mkn epal,betik, buah2an...
    sy dulu bg minum air gatorade...

    sangkar nak kena selalu bersihkan,sbb bau kencing kuat @ bau buahan2....
    lepas setahun sy jual sbb bosan....baik bela kucing...lg best hehehe....

     
  6. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    Re: Sugar Glider

    tima kasih tuan zach daniel....
    sbb anak anak yg nak membela(ayah membeli je)... dia org ni pengaruh dri kekwan la
    kalu banyak buruk dari baikk.. Sugar Glider ni.... baik bela mende lain.... ;D

     
  7. wan82

    wan82 Marlin

    Re: Sugar Glider

    huhu..kene selalu main..klu tak gigit jari nanti.. ;D :D

    bau pun bleh x tahan woo..manyak hancing kecuali hari2 cuci.. ;D

    mkanan leh bg yg pallet,ulat roti,cengkerik,buah epal,pear n try lain2(mesti buang biji)
     
  8. zach daniel

    zach daniel fishing is my passion

    Re: Sugar Glider

    xda hal boss...
    sharing is caring...
    betta bela kucing...senang jaga mkn minum dia
    berak dia pun kat pasir wangi....
    klau panggil pun dia dtg kat kite hehehe......
     
  9. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    Re: Sugar Glider

    tima kasih tuan wan82
    (perghhh x tahan buang biji tu...)

    dan jga tuan zach daniel.....smlm dah beli pengaruhhh anak anak kuat sggoh! ;D
    (mlm ni gamborr kasi up load .....)
     
  10. zach daniel

    zach daniel fishing is my passion

    Re: Sugar Glider

    hahaha..brape ekor beli?
     
  11. zach daniel

    zach daniel fishing is my passion

    Re: Sugar Glider

    INI LAH COCO SY...
    DAH JUAL ,RINDU PLAK TGK PICS NIH...MMMMMMMMM

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    NI SEMUA MASE UMUR 2-5 BULAN
     
  12. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    Re: Sugar Glider

    ni dia Sugar Glider ....dia org yg pilih `betina`.......nama lak aku yg pilih `Natalia`...... ;D
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    Re: Sugar Glider

    permulaan ni beli sekoq dulu.....baik punya komitmen dia org bela cantikkkk akan ditambah sekoq lgi ;D
     
  14. zach daniel

    zach daniel fishing is my passion

    Re: Sugar Glider

    cumey tu...nnt beli jantan..biar sepasang
     
  15. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    Re: Sugar Glider

    haaa haaa tu dah kompommmm......lum sampai umah lgi depa dah citerrr tuan zach ;D
     
  16. zach daniel

    zach daniel fishing is my passion

    Re: Sugar Glider

    hahhaa...bang org anak dh bang??
    klau 2-3 org mau berebut nnt... ::) ::) ::)
     
  17. ilman93

    ilman93 Catch The Stimulus

    Re: Sugar Glider

    wak dah tukar propesen,rod mitchell tu bagi saya ah :3
     
  18. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    Re: Sugar Glider

    ;D
    tuan ilman93
    lum tukaq propesennn lagii ni.....tu rod .....woooooo udah jatuh tahap `antik` ;D
     
  19. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    Re: Sugar Glider

    kalu bela ikan...tinggai seminggu pong x jadi msalah kan..
    wajah `Natalia` beberapa hari yg lalu... ;D
    [​IMG]
     
  20. zach daniel

    zach daniel fishing is my passion

    Re: Sugar Glider

    cumey je
     

Share This Page