sos umpan patin untk di cube

Discussion in 'BAIT aka. UMPAN.' started by Shaz, Feb 17, 2012.

  1. Shaz

    Shaz ade rezeki dr NYA, maka ada la hasil pancingan....

    ;D umpan ne bru s RnD sndiri dlam 2 bulan lepas......
    hasil nye stakat ni ok la (telah di tes di kolam pak mail pajam & sg degkil)
    paling kecik 800grm besaq plak 5.6kg.jd kalu ade sesiape yg sudi untuk mengetes resepi ne di lain2 kolam tmpat selalu Tuan2 ngail dpersilakan hehehe. leh la hantaq2 repot hasil ne ok ke biase ke luar biase ke kan ;D ;D ;D
    ;) yougrt kosong 1 botol
    hampas kelape
    minyak bijan 4sudu besar
    mayonis 4sudu besar
    mauripan
    air kelapa 1/2 cawan.
    perase stroberi(cap bintang) 1/2 botol

    kasi simpan lebeh kurang 3 hr ke atas baru mula masak .....

    selamat mencube.... ;D ;D ;D
     
  2. budakjiwang

    budakjiwang ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~

    mantopz tuan :eek: :eek: :eek: report xde ke tuan prenggggg!! ;D
     
  3. pemancingtegar

    pemancingtegar mancing smpai lebam

    kena masak??lepas blend ke?? ??? :'(
     
  4. poyor7

    poyor7 Rempit sambil mancen

    cer cite sket...pembuatannya.....heheheheheh ado gambor lagi masyuk Tuan....
     
  5. along_penn

    along_penn Marlin

    maknanye x perlu masak...just bleh pakai selepas 3 ari kot... x pn kite tunggu tuan tanah jawabkan ;D
     
  6. pemancingtegar

    pemancingtegar mancing smpai lebam

    mna tuan tanah ni?? :eek: ??? ;)
     
  7. cikgujengka

    cikgujengka Marlin

    ada banyak dah ramuan umpan patin nie...jom arr kita try...dari umpan serai, tempe, buah perah n sekarang mayonis... ;) ;) ;)
     
  8. pemancingtegar

    pemancingtegar mancing smpai lebam

    mcm2 resepi...huhuhu ;D ;D ;D
     
  9. mR_o

    mR_o ngail pah ceroh!!..ke guane?

    last2 gune cili sos je..lg senang...kih3..jgn marah aaaa..gurau2 je..prengggggggggggg
     
  10. carp_rumput

    carp_rumput Marlin

    cili sos :eek: :eek: :eek: ;D ;D ;D ;D
     
  11. Shaz

    Shaz ade rezeki dr NYA, maka ada la hasil pancingan....

    ;D ;D map byk2 la tuan2 skalian....
    teman sibuk la 3/4 hari ni x sempat nak online .....
    maksud 'masak' tu bukan la masak kat dapor hehehe tp peram dalam 3/4 hari kasi kow skit hehehe ;)
     
  12. Shaz

    Shaz ade rezeki dr NYA, maka ada la hasil pancingan....

    ;D ;D amboi truk teman kene gasak hahaha ;D ;D
     
  13. Shaz

    Shaz ade rezeki dr NYA, maka ada la hasil pancingan....

    ::) mcm ne nak cte ek.....hemm senang cite semua bahan2 tu di adun/dcampur skali kat dalam botol pas tu kasi shake beekkk pnye n peram.
     
  14. mR_o

    mR_o ngail pah ceroh!!..ke guane?

    hehe..guro2 d pg hari je tuan..jgn mrh aaa..hehehe..ape hasil trbaru tuan?
     
  15. Shaz

    Shaz ade rezeki dr NYA, maka ada la hasil pancingan....

    ;D ;D x hal la Tuan... s ok jee.blom ada lg la report2 tbaru neee.dah 2minggu x trun kolam.... :D :D buzy keje
     
  16. aifamok

    aifamok Tenggiri

    Terima kasih kpd TT kerna sudi kongsi umpan ni.
    blh tak bgth sukatan utk hampas kelapa dan mauripan tu berapa banyak?
     
  17. Shaz

    Shaz ade rezeki dr NYA, maka ada la hasil pancingan....

    ;Dem same2 kogsi untk rakan2 p.net jg.yela mane tau kalu2 umpan2 ne menjd di tmpat2 len same2 la kt smua dpt faedah ny.yela blh la kt kgsi2 umpan2 yg len kn.mgkn TT ada umpan2 pwer yg len kn.sbb s pn bkn pandai manepn.cm nk dpt fedback dr umpn yg s bwt ne.em maufipan 2 lbh kurang suku 1/2pket kecik 2 je.hampas dlam 2/3 cubit angaran 2sudu besar je.sbb nk bg ada bau lemak2 skit
     
  18. carp_rumput

    carp_rumput Marlin

    maufipan 2 lbh kurang suku 1/2pket kecik 2 je ??? ??? ???
    macam mana ni tuan???suku ke setengah????conpius teman ni ha...... ;D ;D ;D
     
  19. Shaz

    Shaz ade rezeki dr NYA, maka ada la hasil pancingan....

    hehe sory tuan s tlis kalang kabut skit.emmm maurifan tu suku paket je...kalu jd leh kasi repot ea
     
  20. carp_rumput

    carp_rumput Marlin

    ::) ::) ::) ::) ::)
     

Share This Page