Siapa Tu?

Discussion in 'Kisah Seram dlm hidup anda.' started by jman, Apr 20, 2013.

  1. batu satu

    batu satu Mencari Lagi pelbagai "Lesen Ikan Lio"

    Kalo bab guli ni, atas rumah teman pon sama...
    antara kul 8mlm sampai 8.30 mlm, bunyi guli jatuh....
    kadang2 teman pkir, tak kan orang suke sgt main guli...
    bunyi guli jatuh.....
     
  2. jat

    jat :Pt Klang - Psir Mas:

    betul tu usaha kita bukan hanya stu jnis usaha..cthnya kalau kna gangguan makhluk halus mcm ni kita boleh pilih samaada berdoa atau sembahyang hajat..atau memanggil ahli paranormal..atau membaca al quran atau menjerkah serta memaki hamun hantu jembalang tu biar dia lari..pilih lah sebab tuhan janjikan suatu kejadian tu adalah bersebab selepas itu tinggal hak Dia je samaada dia izinkan tau tak. contohnya kalau tak bersebab smua manusia akan terencat akal..bayangkan skrg ni pukul 1.30 baru masuk zohor tiba2 blinkk jadi gelap dan masuk maghrib pulak..ataupun kita baru je lpas makan nasi tiba2 tak sampai 5 minit dah lapar balik..manusia akan tertanya2 mengapa..mengapa ni,,,lalu jadi gila lah smua org..haa mcm tu lah abg leman.
     
  3. abu_melayu

    abu_melayu اِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي ÙˆÙ

    Ni kes kira kena 'gangguan makhluk halus',ikutkan tak salah kita baca pasang bacaan Al Quran sebab itu pun satu ikhtihar,lebih terbaik kalau tuan rumah baca sendiri Al Quran,ada yg saya lihat kes begini sehingga menganggu isi rumah tersebut seperti di alami Tuan Nodri,kadang2 dialih barang untuk mengusik atau merasuk anggota keluarga,perkara begini memang menjadi kesulitan terutamanya rumah dibeli sendiri,kadang2 kita tidak tahu latar belakang dan sejarah rumah yg dibeli terutama yg murah dan lama tidak diduduki penghuni,apa pun iktihar apa pun selagi tidak syirik kepada Allah SWT dan tidak menganggu jiran tetangga,pendapat saya mungkin boleh saudara cuba buat solat hajat dan bacaan Yaasin berjemaah supaya di jauhi dari kemudaratan makhluk halus ini,yg baik datang dari Allah SWT,yg buruk datang dari kita sebagai makhlukNya
     
  4. lemanspring

    lemanspring Marlin


    Apabila terdapat gangguan , ramai beranggapan jin yang menganggu itu sesuatu yang asing dengan diri mereka.
    Cuba kita fikirkan kenapa jin tu duk ganggu kita..kenapa dia syok ganggu kita..boleh jadi kerana diri kita sendiri??
    Seolah-olah di diri kita ada suatu tarikan kepada jin tersebut disebabkan perilaku kita,kepercayaan kita terhadap Tuhan
    dan apa apa amalan kita yang tidak seiring dengan kehendak Allah s.w.t...fikir kan lah ??
     
  5. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    sy tergerak nak menyampuk sket..mintak maaf pada semua org lebih2 lagi klo ade yg terase..kenapa asalnye tajuk siapa 2?bleh menjadi macam2 hal yg lain plak.sampai ke jin dlm badan bagai..bukanke asalnye kte cme nk sembang psl ape mende atau siapa dlm umah 2..nape plak boleh pergi ke tajuk yg lebih dlm mcm syirik halus dn sebagainye?perlukah perbualan yg sebegini ringkas boleh menjadi begitu mendalam sampai ade yg bertekak dlm ni??kepada yg berkenaan,x salah klo nk berdakwah atau sebagainya tp sesuaikah fakta itu diputarkan,salah,bkn di putarkan tp DIKUPAS smpai org lain yg asalnye cme nk mmbaca jadi terpegun x phm malah ade yg amik langkah xmau campur sbb dh lain jadiknye...sy x kata perbuatan 2 salah namun pada sy x betol caranya seakan bertanyakan sparepart pancing kt kedai tayar..tiba2 topik yg menarik ni jadik semakin hambar..best ke cm2??sy mintak maaf sbb sy ni muda lg dn sekadar bg pendapat je..janganla ade yg terase..sy minyak maaf.. ::) ::)
     
  6. lemanspring

    lemanspring Marlin

    apa maksud tuan??..
     
  7. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    maksud sy cerita yg ade dh lari dari cte asal..dh makin tawar.. ::) ::)
     
  8. jat

    jat :Pt Klang - Psir Mas:

    memang kita kna detailkan bagi smua org faham..soal keliru atau tak tu kita kna blajar dan faham.
    pokok pangkal nya cuma satu je yakni yg dikatakan jin,jembalang,hantu...setan dan iblis adalah musuh manusia sejak dari zaman nabi adam a.s. mereka2 ni sentiasa mencari jalan utk menyesatkan bahkan turut melakukan sabotaj utk memusnahkan manusia.
    perlu diingat manusia adalah mangsa..yg selalunya dari pihak bertahan..bila kna ganggu atau sakit baru nak berikhtiar sedangkan makhluk2 halus ni dari pihak yg menyerang,so antara pihak bertahan dan pihak yg menyerang sudah tentulah pihak yg menyerang yg banyak mendapat ruang...kita kna hati2 sebab mereka akan lakukan apa saja utk merealisaikan impian mereka. Kebanyakan penyakit adalah datangnya dari kejahatan makhluk halus..kalau saya panjangkan lagi mesti ada pulak yg kata saya ni tahyul sangat.

    saya setuju ngan pendapat abg leman yg kadang2 memang kita sendiri yg memberi ruang utk jin atau makhluk halus ni bertapak dalam diri kita, ini kerana makanan rohani kita belum mencukupi..dan makhluk halus yg masuk ke badan kita boleh merosakkan sistem bdan kita yg sesetengahnya akan mengalami ulser, kanser dan mcm2 penyakit jika dengan izin allah swt...wallahualam.
     
  9. lemanspring

    lemanspring Marlin

    bila berbicarakan perkara haq mmg akan jadi tawar dan kelat..
     
  10. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    xpela klo hg kate cm2..cm sy ckp,sy cme bg pendapat je sbb sy tgk cte 2 dh lari dr tajuk..kita suma ada pendapat masing2.. ;D ;D

    p/s:hg jaga jat,aku jmpe hg kt kolam aku sebat ngn rod.. ;D ;D
     
  11. jat

    jat :Pt Klang - Psir Mas:

    huhuhu...itu biasa laa tu. sebenarnya setiap muslim adalah pendakwah..kita jangan amik mudah bnda ni..so tak kira kat mana2 pun segala nasihat dan perbincangan mengnai agama wajib kita adakan.
     
  12. jat

    jat :Pt Klang - Psir Mas:

    takut aku cardeenz..mcm tu aku taknaklah manceng ngan ko lagi :p ;D
     
  13. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    haaa..tau takuttt... ;D ;D
     
  14. lemanspring

    lemanspring Marlin

    Ok..back to topik..

    Berkenaan Hantu Guli dan Hantu Kerusi dan Hantu Hammer(ktok!!ktok!!) ;D

    Perkara ini telah dilalui oleh kawe , maklumlah duduk flat (atas bawah dan kiri kanan ada penghuni)..
    Kawe mmg suka berjaga malam .. mula-mula ingatkan anak jiran atas duk main-main tengah malam ,
    mula-mula bunyinya di atas kepala kawe dalam bilik stok .. kawe buat tak heran , lama kelamaan makin menjadi..

    masuk je bilik sorang2 layan internet..hantu tu duk main guli ( tengok rumah jiran atas gelap je ) , gulinya berbunyi seperti
    dibalingnya dan melantun beberapa kali .. punya la musykil .. buat pekak ajer la . Pasti bunyi kat bahagian dapur pula.
    Tengok rumah jiran atas tak menyala pun lampu bahagian dapur..bunyi guli dan diselang seli dengan bunyi kerusi diheret.
     
  15. bird

    bird Patin Sg. Dengkil

    Member aku (pompuan) pernah duduk kuartes kerajaan Presint 18...

    Byk kali kene kacau... kalo main guli tu mmg dah lali la...
    tu belum lagi main alih2kan brg2 rumah...

    member aku lagi sorang.. pi la lepak rumah dia kejap time rehat jumaat...
    tgh syok2 tgk tv... relaks je bunyi sudip, senduk, periuk, kuali berbunyi2 kt dapur rmh...
    mmg seram la member aku time tu... nak pi tgk pun tak brani...

    tp.. paling seram... masa tgh tido tgh malam... si laki dia boleh plak terlelap kt ruang tamu masa tgk tv..
    pintu sliding terbuka luas...

    masa member aku tgh tido... dia ada rasa sesuatu kt kaki dia...
    bila buka mata... relaks je lembaga hitam besar tgk hisap ibu jari kaki dia...

    lepas kes tu.. terus mintak keluar kuartes...
     
  16. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    pehhhhhh.... :eek: :eek: :eek: :eek:
     
  17. ewak

    ewak Arowana

    nmpaknya sume penghuni flet/appartment disakat dek benda yg sama..cerita yg sama..termasukla aku..mmg seram ketika sorang2..paling seram ketika sorang2 naik lif tgh mlm buta..mcm2 bayangan tetiba dtg..adooiiii
     
  18. jat

    jat :Pt Klang - Psir Mas:

    kekadang tu apabila terlampau takut pun masalah gak...bayang2 pun disangka hantu kan.. ;D
     
  19. cardeenz

    cardeenz Walaupun KDN melarang...Hak Memancing HAK kami!!!!

    sbb 2 la sy amalkan xmau pikir pd mende yg xde..x serabut pale.. 8) 8)
     
  20. anaklaut

    anaklaut 0176978709

    manusia takut pada kegelapan dan kesunyian, bukan pada makhluk ghaib...
    mat pet, penyangak mahupun kaki romen masuk dlm hutan tgh mlm takder plak kena usik kan ;D
    pendapat aku plak.................
    gangguan bkn semata kerana keimanan, tapi lebih kepada kekuatan dalaman seseorg...
    logiknya, berapa ramai org yg kufur mahu pun kafir, takder pun kena gangguan...

    bebudak yg beromen dlm hutan, kaki2 skodeng lagi... bila air penuh kepala, mana adanak rasa takut lagi...

    bila takut, dahan pokok pun nampak mcm hantu...

    penghujung 90an kecoh gangguan hantu di highway plus dkt tol sg petani utara, sebenarnya aku dgn kengkwn la punya kerja, sekolah tepi pagar highway, mlm mggu lompat masuk highway kacau org... ekekekeke.........;D
     

Share This Page