Senarai Lubuk-Lubuk Pancing Yang Menyeramkan/Berpenunggu..

Discussion in 'Kisah Seram dlm hidup anda.' started by batu satu, Feb 28, 2012.

  1. khairil007

    khairil007 jom2 mancing

    ada petua dari org2 lama la.. katanya semua tempat ni ada hidupan yang kita nampak @ tak nampak. kan kita tau bende2 x elok ni.antu /jin/ape2 la org panggil dia.. kan bilangan dia lebih bnyk dari manusia.idup lama pulak tu dan bilangan makin bertambah.

    lepas tu dekat darat pun ada di laut pun ada.laut lagi bnyk sebab laut kan luas.yang ada di laut dan darat x sama.

    kalau nak buang air tu berpada cakap " tepi sikit,aku nak kencing ni kang kena kang susah" .cakap bodo mcmtu ja.

    kalau balik mengail tu seeloknya jgn masuk terus dlm rumah, duduk luar dulu buka baju kibas2.basuh/bilas apa yang patut .bila nak masuk tu ckp "aku da sampai rumah aku, hangpa pi balik tempat hangpa" ckp2 bodo jugk. sebab benda2 ni dia tau.

    biasa dah jadi,bende2 ni ngikut tambah kalau pegi ngail sengsorang.

    p/s : sama2 kongsi,sama2 dapat manfaat
     
  2. manba_nkk

    manba_nkk Arowana

    Info terbaik dari bro khairil ! :)
     
  3. 9W2BOL

    9W2BOL Bilis

    Kalau jumpa lembaga mcm beruk tak pun berbulu dkt ngan laut tu antu laut ke?
     
  4. shah883

    shah883 0135088832-biaq mancing ikan jgan mancing orang..

    tu orang dah tumbuh pelepah...pasai kumpau.hahahahah
     
  5. Siparipari

    Siparipari Marlin

    Kite orang pun penah kena. Wat tak tau je, lantak dia lah.. tengah selampai ngan senangin banyak, time tu plak nak kacau. Sabar je lah.. Siap ngilai, loncat-loncat atas pokok pun ada...Ustat tu cakap, yang penting ikan tengah banyak ;D pastu dah tak pegi lagi dah ;) tak sanggup!
     
  6. fisher_crazy

    fisher_crazy Rezeki masing2...layan je!!

    uish...biar betol smpai ngilai n loncat
     
  7. Siparipari

    Siparipari Marlin

    Dah pernah jumpa, sendiri mau ingat ;D
     
  8. fisher_crazy

    fisher_crazy Rezeki masing2...layan je!!

    nie kasi suspens je ni...makin kurang kwan t bottom malam2 ni...haha
     
  9. JijaN

    JijaN mancen lagi bagus.....

    salam.. maso taun 2007 dulu den ado mancen guan kek payo kampung den.. banyak dapek, tpi ado seko yg kaler eh memang lain dari guan biaso, nak di jadikan cerito ari tu omak den bz yg amat sampai x dapek nak semolih ikan2.. dio lotak dalam akuarium. 2 hari den menanggung sakit kepalo lopeh tu.. tolan pandol semuo x jalan. dek pasal den minat bona casting guan ni jadi banyak jugak kisah "istimewa" pasal ikan ni den dapek. hati den kuek koba ikan tu ado bondo. mlm hai ke2 tu den bukak akuarium den cakap ngn ikan tu... "kalau kau nak den lopehkan kau, kau bagi den nombor" ;D ;D ;D ;D...... mlm tu boto2 den mimpi nombor ??? ??? ??? ??? ???.... besok eh mengelupur den pulangkn ikan tu kek payo asal eh.. meremang tongkuk. tigo hari lopeh tu nombor tu naik no3 kt magnum. merasa la jugak ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
     
  10. afiq silva

    afiq silva Marlin

    uih berapo kono tuh? ;D ;D ;D
     
  11. Siparipari

    Siparipari Marlin

    Humang! Jgn ko boli bot jang, tonggolam karang! :D
     
  12. fisher_crazy

    fisher_crazy Rezeki masing2...layan je!!

    haha
     
  13. panda_bear

    panda_bear save gaza

    sungai pandan jambatan lepasa kem darat batu 10.cerita dari mulut orang....kebenaran cerita ini tidak boleh dipastikan..arwah ni dari kl.datang kekuantan untuk komplot.masa dia sampai tempat kejadian 2 dia nampak ada satu family tengah berkemping kar situ...sebelah dari tikar diorang tu ade sorang awek duk tikar asing.dia pun casting kat situ...sambil2 sembang ngan awek 2.x lama lepas 2 family 2 pun balik.tapi awek 2 x ikut.dia pun x suspek ape2.pastu awek 2 tu bg tau dia kat situ ada ikan besar.xlama lepas 2 dia strike menaik kan ikan sebarau seberat 4kg.bila dia toleh kebelakng awek 2 pun da xde.dia pun pg kat member2 dia menceritakan pasal awek 2.member2 dia gelak kan dia pasal mana ade awek kat tengah2 hutan ni.dia pun melupakan awek tadi.member2 dia tengok ikan tu mata berkelip dan suruh budak 2 lepaskan ikan tu semula.tapi dia xnak lepaskn balik.lepas dia balik ke kl dia pun jatuh sakit.dan membawa ke kematian beliau.cerita ini bukan nak bertujuan untuk menyesat kan sesiapa.sesungguhnya ajal dan maut ditangan tuhan.mungkin kejadian tersebut adalah penyebab yang ALLAH tentukan untuk dia.Alfatihah untuk beliau.

    p/s port yang disebutkan terkenal dengan 2 ekor sebarau mega@badong yang kerap diburu oleh caster2 dikuantan tapi hanya menunjukkan kelibat tidak pernah makan gewang.ade sekor lagi kot...ade bran nak g try?
     
  14. alim parang

    alim parang Siakap

    salam nak citer skit pasal pengalaman memancing kat jeti marina dkt port klang..ader satu kali g ngan member kat situ..masa tu g berempat je..mancing kat tepi batu..masa tgu ikan makan saja saya baring2 kat atas batu..masa duk melayan bintang2 kat langit nampak mcm benda bercahaya..mula2 nampak mcm bintang2 tp bergerak perlahan2lalu membentuk seperti burung atau ikan pari..beda tu bersayap dan bercahaya sekeliling benda tu..masa saya nampak benda tu adalah dlm seminit lebih..pastu terus hilang..tanya kat member,dia kata x nampak pun aper yg saya nampak.tu yg heran jadinye..pastu ajak kawan balik je..sampai 2 umah terus demam seminggu...lepas tu x berani nak baring2 lg kat tempat terbuka ni..ayah saya ckp setan suka langkah kalau baring2 x tgk tempat...mana la tau laluan dia..nasib demam je..kalau meracau x ke naya
     
  15. fisher_crazy

    fisher_crazy Rezeki masing2...layan je!!

    nasib baek bukan pegi sorang..
     
  16. rizal_p2

    rizal_p2 0134261004

    a ha yg ni sy pon penah nampak, ms tu form4, tegah baring2 depan umah dalam kul 1lebih kot, tgok2 bintang ttba ad benda bercahaya lintas cm ikan pari la gak, kaler biru2 asap...sy citer kat kawan diaorg gelakan, mb sy berkhayal kot ms tuh..tp nampak real, dia lintas besor... ;D ;D ;D
     
  17. mahathir

    mahathir 019-3779299

    Aku pun sendiri penah kene masa tu tahun 2005.. aku ikut bot haji nasir, kelanang g jaring ikan tenggiri ngan parang sambil mancing la... kitorg pegi 2H 1M.. Malam tu dalam kul 01.00 pagi aku nampak cahaya mcm api betul2 atas bot dia berpusing-pusing... aku tanya awak2 tu..apa benda tu... dia ckp jgn tunjuk dan jgn tegur.... pastu dia berdiri terus bukak spender sangkut kat tiang tinggi kat bot tu..... aku x paham... x sampai berapa minit terus benda tu hilang.... pastu aku tanya balik kenapa buat camtu.. pastu awak2 tu ckp ada benda nak ganggu... aku tercenggang jer.... :-[ :-[

    * ni bukan cerita rekaan aku sendiri yg lalui...
     
  18. jman

    jman Marlin

    Salam, bukak spender @ berbogel merupakan salah satu kaedah/ikhtiar utk mengelak didekati syaitan/jin yg datang mengganggu. Cuma diharapkan yg datang bukan dari jenis yg suka meragut @&#%$ seperti dalam post saya sebelum ini ;D ;D ;D
     
  19. lemanspring

    lemanspring Marlin

    bagus juga iktiar ko nie...nampak teloq (jin pulak gelak) ;D ;D ;D
    ghuponya ado jin takut teloq manusia yer...
     
  20. mahathir

    mahathir 019-3779299

    Aku pun x tau mahluk tu takut ngan apa..... samaada telor yg melambai-lambai ataupun sepender awak2 tu yg busuk..... ;D ;D ;D ;D
     

Share This Page