SEMBANG BAHASA MELAYU SARAWAK

Discussion in 'Kedai Kopi' started by Special Towel, Jul 7, 2010.

  1. Special Towel

    Special Towel SAYA MEMBELI BARANG SECARA BORONG

  2. Ya drpada ki sembang2 ctuk bsg kita plan molah trip kah???
    Molah gathering kah untuk geng sarawak...
     
  3. roberick

    roberick tbaek..

    Auk ooo......kumpul smua bala swak ktak molah trip atau molah gathering.....tok mau serah kat otai molah plan......tapi nanya lok cney san member2 smua....kdak aku....aku kat jb.....
     
  4. farzeli68

    farzeli68 H/p : 0197361900 (buka 24 jam)

    agi idop agi mancing..hahhaha
     
  5. farzeli68

    farzeli68 H/p : 0197361900 (buka 24 jam)

    kamik tu sik pandai jua panday kelakar sarawak tu...melanau minit2, iban tu jumit2 ..ke tabalik kot...lama dah tinggalkan bumi kenyalang...lubuk segala ikan di Malaysia..dari atas gunung sampai ke Lakornia Dari pancing udang galah,haruan,belida, semah sampai muara jumpa siakap,kurau seterusnya ke laut lepas jumpa GT,tuna dan layaran semua ada kat sana......syurga memancing oooooooo.
     
  6. Special Towel

    Special Towel SAYA MEMBELI BARANG SECARA BORONG

    merata jak bala kaban di semenanjung tok...
    kamek di kl ko ;D ;D
     
  7. roberick

    roberick tbaek..

    Mun kelakar swak kmk pun x juak hebat glak...hehe...kelakar iban ble juak tahan..kmk dri baram,miri....dlok kayan n kenyah ble tahan....tpi knek tok x pandai dh...mun dgar g juak faham.....
     
  8. roberick

    roberick tbaek..

    Farzeli68......molah trip ngail tuk org2 swak kat jhor ke sedeli atau mersing pok....lak ble ktak org knal2 g.....
     
  9. farzeli68

    farzeli68 H/p : 0197361900 (buka 24 jam)

    persoalannya ramai ke orang sarawak kat Johor ni..kalu nak ikut bisa aje diaturkan... ;D ;D ;D ;D..tapi pastinya tak sehebat memancing kat Sarawak..sana segalanya ada...sini kurang sikit ler... Saya citer sikit bab memancing di Sarawak dan semenanjung ni...saya dulu memang giler memancing sewaktu di Sarawak...habis llubuk diterokai..cuma masa tu ilmu kepemencingan jer kurang...Pernah saya mancing udang di Balingian,Mukah sana hanya bawa 3 pancing jer..itupun dah tak sempat..last2 pakai 2 jer..udang banyak..tak terlayan...balik sini..duduk kota tinggi juga port udang ..pertama kali turun saya hairan mengapa mereka bawa sampai 10 joran udang..berapa orang nak mancing ni..saya macam biasa bawa 3 jer...bila mula mancing atas bot rupanya mereka pasang kesepuluh2 pancing...saya pasang 3 jer lah..lamanyer menunggu nak dapat udang...saya tengok bot lain pun cam tu..tali pancing dah leh buat jala...kesimpulannya udang mahupun ikan kat sini dah kurang berbanding kat sana....begitu juga laut dalam..saya memancing laut dalam di sarawak dengan mesin yang bagak2 kerana ikan juga bagak2...tapi bila saya balik sini bawa mesin yang bagak2 cam tu orang ketawa..kau nak tarik apa tu...tersipu dan terfikir sekejap..mereka bawa mesin siri 5000 jer gi laut dalam..akhirnya kesimpulannya tetap sama...ikan dah kurang...nak wat cam ner kan..pengalaman. :D :D :D
     
  10. roberick

    roberick tbaek..

    Hahaha.......sya mcuba kat ngeri org dlu....tunggu minta tranfer blik swak bru sng sya mancing kat miri....hehe....
     
  11. farzeli68

    farzeli68 H/p : 0197361900 (buka 24 jam)

    Miri pun syok memancing ooooooo.
     
  12. Special Towel

    Special Towel SAYA MEMBELI BARANG SECARA BORONG

    serian best juak jang
     
  13. farzeli68

    farzeli68 H/p : 0197361900 (buka 24 jam)

    semua tempat kat sarawak tu sedap ler mancing... ;D ;D ;D ;D
     
  14. roberick

    roberick tbaek..

    apa g..molah g trip ktak org g swak..hehe...
     
  15. farzeli68

    farzeli68 H/p : 0197361900 (buka 24 jam)

    auk... ;D ;D ;D ;D ;D
     
  16. roberick

    roberick tbaek..

    Mun g miri....iboh gago glak....umah ble tinggal umah kmk....mkanan ada halal juak....sbb adik pompuan kmk dh msuk islam sbb nikah ngan laki melayu sabah....anti kmk pun ada msuk islam...lak ble minta tlg masak....dh jimat umah n mkan....,transport kta byk driver kmk.....hehehe.....tambang flight n swa bot sdn bhd lah......hehehe......
     
  17. -DMN-

    -DMN- Marlin

    Alooo Geng,

    Mok nanya ngan orang Miri mun bole rekomen bot/perau pakey ngail 2 ari semalam kat laut. Aku nengar sidak Bekenu ngan kuala Beluru sia ada perau pakey sewa. Spot pun bole tahan.

    Mun ada kapal pakey ngail 3 hari 2 malam cam ya pun bole juak share2 sitok. Plan mok cuba ngail dari Miri gik. Dah selalu ngail di bintulu mok jua encerik tempat lain.

    Thank you
    Martin
     
  18. farzeli68

    farzeli68 H/p : 0197361900 (buka 24 jam)

    terima kasih tuan kerana mempelawa ada masa kita pelan ke sana lak janji ada botnya yang nak ke lokasi memancing. saya tak kisah sangat kat miri tu ada saudara juga kat pujut..saudara sebelah isteri Dia tinggal dekat SMK Permaisuri sana.tapi saya kalau mancing tak mau kacau orang sangat lebih2 lagi saudara so perjalanan macam biasa ler..hehehhe
     
  19. daydeng

    daydeng nilai

    Salam...mek org negori sembilan..kdn org sawak,kampung tabuan melayu..p mek sik pandei ckp sawak gik..mek knl tuan warsaw grouper...nk juak join trip kwn2 sarawak
     
  20. roberick

    roberick tbaek..

    Mun dpt kta molah trip pg swak mau?????tapi minta otai2 lah handle.....hehehe.....
     

Share This Page