Port memancing kt Melaka

Discussion in 'Air Tawar' started by kubaite, Aug 19, 2008.

  1. kubaite

    kubaite Bilis

    Ade sesape tahu x kt mane port yg best kt melaka. Tasek Ayer Keroh da macam xde ikan sgt. Anak-anak bilis banyak le kacau umpan.
     
  2. pancinglama

    pancinglama Administrator

    Selamat datang ke Pancing.net

    ada sesiapa dari melaka yg boleh tolong saudara kita ni ? saya melaka memang buta huruf sikit ;D

    dari paparan di majalah pancing dan forum, port kat melaka memang kurang diketengahkan. tak tau lah pulak sebab apa. kurang port memancing ke atau kaki pancing kat sana pandai simpan rahsia. yg saya ingat baru2 ni ada cerita berkenaan "lobster" airtawar. interesting juga ceritanya.
     
  3. kubaite

    kubaite Bilis

    orang panggil udang sepit biru. kalo kt melaka banyak kt dam durian tunggal. tapi port tue kawasan dilarang memancing.
     
  4. En. Sham

    En. Sham Marlin

    kalau tak silap saya kat melaka byk kolam gak...air masin dan tawar...kalau nak ke laut sila ke pulau upeh or pulau besar..... ;D ;D
     
  5. pancing boy

    pancing boy Bilis

    kalu kt mlake...try gi kt empang 25...kt ctu top gk...haruan ngan toman ble tahan...lg satu kt benteng...kalu kt benteng bnyk toman...kasau2 owg naek toman kt situ...
     
  6. En. Sham

    En. Sham Marlin


    Belah maner empang 25 tu... kawe kurang ariff...... ???
     
  7. kubaite

    kubaite Bilis

    empang 25 tue belah mane? benteng kt sg rambai ke?
     
  8. En. Sham

    En. Sham Marlin

    Entah ler..Kubaite...tak jwb pong...
     
  9. marziah78

    marziah78 Bilis

    rasa2nya kat melaka port utk mancing air tawar di dam durian tunggal, klu nak main kat pantai silalh ke pantai puteri atau dulunya pantai tanjung keling, kat area tu ikan masih meriah lg. tu jelah yg hamba tau....
     
  10. sakuragi29

    sakuragi29 Bilis

    salam bro kubaite..
    melaka kt mana? kalo nak try mancing pantai. cuba try kt pantai tanjung Bidara ngn kuala sg baru.. minggu lepas member sy naikkan pari 13kg rekod kt ctu 21kg..
     
  11. ToReX

    ToReX Marlin

    nak main air tawar ko bole g dam durin tunggal ada teuk namanyer teluk pontianak mmg gerek rohu kat situ pas2 ko bole g dam machap
    ko bole g dam jus terkenal dgn serigala airnyer
    n xlupa ko bole g dam asahan n dam cincin yg terdapat toman n patin tahap monster beb nak ngail uang g sg timun heaven bro
     
  12. kerengga

    kerengga Bilis



    leh cuba kat jeti kuala linggi
    ikan mrnarik gak kat situ
     
  13. asik

    asik Tenggiri

    MANER lah gaknyer orang melake nih eyh? sekarang nih udang tengah galak kat sungai timun, xder yg berhajat ker?
     
  14. ismikayz

    ismikayz Marlin

    adeh...sy org pantai puteri...sg timun ade trip ke bang? sllu ke turun sana?
     
  15. asik

    asik Tenggiri

    xder trip pun.. hehe, tapi selalu jer skrang nih aku turun saner, ala, duk kat atas jeti tu pun dah ok dah... tapi 2-3 hari nih xbest sangat, sbp hujan je manjang.. minggu lepas best...
    [​IMG]
    nih gambar hasil minggu lepas.. 4ptg smpai magrib... meby nak kener tunggu 2-3 hari x hujan, baru sedap mancing balik nih...
     
  16. joran maluri

    joran maluri 019 3100410 HJ SAARI -WP

    DAH TERINGIN NAK KE SG TIMUN TU....ADA LAIE NO TEL DAK ISA....

    SEWA SAMPAN GAN UMPAN CACING ...HE HE HEEE ;D ;D ;D
     
  17. ismikayz

    ismikayz Marlin

    i pollowwww........ ;D ;D ;D
     
  18. asik

    asik Tenggiri

    hehe, pasal sewa menyewa nih saya kurang mahir sket, sbp xpernah pun sewa sampan kt situ, tapi dengar dengar, agak mahal lah jugak... smpai seratus...
     
  19. ismikayz

    ismikayz Marlin

    ha? mahal nye....duss!
     
  20. asik

    asik Tenggiri

    xtau lah, dengar cerita jer... hehe... kalau tipu orang yg bercerita tu, maka tipulah saya.. hehe... back to topic..
    adaer satu tempat mancing toman kat melaka nih selain machap omboo.. area kuala linggi, ada satu lombong tinggal....
    tempat yg menarik jugak, last month pergi, nampak jugak lah kumpulan² anak toman mengimun² kat atas air... tapi bila baling gewang, hampa, xder sambaran, meby belum cukup ilmu didada...
     

Share This Page