pemerhatian kawe - kesian anak2 zaman skrang ni.

Discussion in 'Keluarga' started by cooyard, Apr 16, 2013.

  1. anaklaut

    anaklaut 0176978709

    jgn la salah paham...
    Kesian tu tak bermaksud saya nak biarkan anak anak saya malas belajar(rasanya takder kot ibubapa yg nak mcm ni)
    Ingat lagi kata2 org tua saya, budak sekolah mana ada kerja, belajar la kerja korang... jadi pegi la belajar...

    Tetapi, saya ttp kesian kerana saya seorg manusia, kesian kerana saya seorg bapa kepada anak2 saya...
    berat mata saya melihat, berat lagi bahu anak saya yg menanggung...
    Tetapi menuntut ilmu ttp kena buat, setakat ni anak sulung saya dah 2 kali kena rotan bila cikgu bagitau dia main2 dan mengganggu kwn dlm kelas...

    stress... apa benda dlm dunia ni tak stress, tido tak lena pun stress...;D

    7pagi - 7mlm, mmg lah bukan total waktu belajar, tapi maksudnya budak2 still dlm aktiviti melibatkan persekolahan, tak kira waktu rehat, main, mkn, jln kaki, tggu bas sekolah dsb...( kita pun sama ckp kerja tapi tolak rehat, mkn, bersembang, mengulor, layan pnet/pesbook dsb, klu kira betul2 waktu yg buat kerja tggl berapa jam saja...;D tapi kita ttp kata opis hour kerja)

    apa pun... kesian ttp kesian jugak, anak2 kena bagi yg terbaik, pelajaran diutamakan tak kira la penat mcm mana pun... kita kena bimbing mereka... bukan nya tau ckp saja... :eek:
     
  2. syahz_f8979

    syahz_f8979 CasterJigger sana sini

    hah tu dia cekgu dah datang.... ;D :D
     
  3. jazzenco82

    jazzenco82 mancing??? tak minatlah...

    den pun stress baca tajuk "kesian anak2 zaman skrang" ;D
    anak den hari2 kena tengok bidio ABC123
    2 tahun dah kena kenal ABC123
    TV ada satu je... sama2 tengok le...
    kesian tu tidak sebab den asal keluarga susah... kesian tengok kakak2 yang hidup susah...
     
  4. cdgtxx

    cdgtxx KAJANG ANGLER 1978 Staff Member

    ni yg pling sy setuju....

    jika ada ibu bapa yg sedih melihat anak mereka begitu...

    apa kata kita TUKAR...gantikan kesian tu dgn simpati ;)
     

Share This Page