MINYAK BUAH ARA pemikat ROHU

Discussion in 'BAIT aka. UMPAN.' started by HL, May 24, 2012.

  1. rohuboy

    rohuboy kail ikan dulu..

    tuan HL brpe sukatan untuk dedak Dedak 929 dan 286 merah.. lau tuan sudi kongsi2 ;D ;D ;D ;D
    sy dh buat mnyak nie nak test tp xthu sktan nk cmprun dedak...
     
  2. HL

    HL Bilis

    Setting minyak ara;
    2 bahagian dedak 929 + 1 bahagian dedak merah 286 + 1 peket ns power (tutup mulut warna hijau).Pelet 929 gaul sedikit dgn minya ara sekadar basah je.Roti yang telah dipenyek dan dipotong kecil-kecil juga bole digunakan menggantikan pelet.Ini kerana disetengah kolam,rohu lebih suka makan roti berbanding pelet.Ikut keadaan...........selamat berjaya.....
     
  3. rohuboy

    rohuboy kail ikan dulu..

    terima kasih tuan HL ;D ;D ;D

    nti dh test kwn htr report :D :D :D :D
     
  4. mR_o

    mR_o ngail pah ceroh!!..ke guane?

    sy nk gak resepi minyak ara ni..tlg pm sy skali na tuan HL..makasehhh..=)
     
  5. sekilo2

    sekilo2 Bilis

    Tuan2 sekalian, saya pun teringin tau buat jugakla..... blh ajar? ;D
     
  6. adzhar_85

    adzhar_85 Bilis

    pm kan skali kat saya cara nak wat myk ara tuan....
     
  7. afiq46

    afiq46 terbaikk...ikan besar punya

    minyak ara ni kalau buat sendiri macam mane erk? ade sape2 yg bleh tunjuk ajar x? ???
     
  8. adzhar_85

    adzhar_85 Bilis

    saya pon nak gak tuan HL, PM plzzzz :)
     
  9. joransengkek

    joransengkek Bilis

    Pm kan skali kat saya cara nak wat myk ara tuan....tq
     
  10. gundam81

    gundam81 Bilis

    bump tread nih.....
    semlm try pkai minyak ni hasil kosong kat kolam danau ijok....tukar minyak pkai belangkas...hasil rohu pecutan 100km xsempat cangkuk umpan dah streeeettttttt...streeestttttt
     
  11. Anwargarcia

    Anwargarcia Bilis

    Nak juga pm.
     

Share This Page