mancing siakap kolam...

Discussion in 'TEKNIK, GAYA, JENIS dan CARA PANCINGAN.' started by cdgtxx, Oct 31, 2008.

  1. jackhalid

    jackhalid Pancing masa lapang saje

    owh, camtu yer. patutla baling tengah2 ampeh jek. huhu.

    org duk sebut tiang 2 & 3. camne nak tau yg mana satu tiang 2 & 3 tu yer?
     
  2. jat

    jat :Pt Klang - Psir Mas:

    dia org duk bilang tiang tu tiang yg keberapa dari kaunter...tapi musykil..samada tiang belah kanan kolam ke belah kiri kolam..ekekeke :D
     
  3. topangler81

    topangler81 Bilis

    salam semua. Hujan boleh mengaktifkan siakap untuk makan. Betul ke?
     
  4. uitmcivil

    uitmcivil Jigging, Casting POPPing

    tak jugak...ikut kolam,paling aktif yg sy pnah try,kolam yg arus keluar masuk,ada pasang surut...bagi yg kolam biasa,kurg sikit...sebb mungkin air terlalu tinggi atau dlm lepas hujn,jd udang kopek tak sampai bwh sgt...dan yg plg susah,kita sendiri yg tak aktif...sejuk dan basah lecun...
     
  5. ismikayz

    ismikayz Marlin

    jwpn dia mudah je...kt tiang ada no...cer perati
     
  6. krul rescue

    krul rescue Bilis

    salam semua..saya ni baru nk belajar pancing kolam ni..asyik gi memana je jd bangau ja....huhuhu...nk tanya ada ke port mncg yg best kolam ni...huhuhu..lau ada roger la sy...slalu duk gi dekat kolam sri aman tu ms memula dia buka ada je ikan duk bw lik..la pi slalu jd bangau ja..tiap minggu antar duit
     
  7. zest

    zest alhamdulillah-ReZeki dari ALLAH SWT

    nk tengok otai2 casting sekap leh la dtg kolam pulau indah,jlan ke jeti star cruise tu...90%yg dtg semua casting..
    teman pun setelah merasa patukan sekap cr casting,trus jatuh cinta..dok bermimpi jer...terbayang jer sekap dok panggil.,tp tepuk poket..alamak!!!xleh selalu ler...kopak ooooo...
    teman pakai udang kopek jer..perambut dlm 1.5-2'(40lbs)..mata saiz2.. ;D :D :)
     
  8. Brohantu

    Brohantu Kongsi apa saja tentang memancing

  9. Brohantu

    Brohantu Kongsi apa saja tentang memancing

    http://www.myrodreel.com/2014/06/cara-memancing-ikan-siakap-kolam.html

    Cara Memancing Ikan Siakap Kolam
    Bagaimana Cara Memancing Ikan Siakap Kolam
    Cara memancing Ikan Siakap Kolam sebenarnya tidak sesusah dan serumit cara memancing ikan siakap di lautan, pantai dan juga sungai. Cara Memancing Ikan Siakap di kolam berbayar sebenarnya anda tidak perlu sangat memikirkan tentang Jadual Pasang Surut, waktu memancing, faktor cuaca dan juga kelengkapan.

    Apa yang anda perlu pratikkan adalah dari segi teknik memancing ikan siakap kolam. Selalunya terdapat beberapa Cara memancing ikan siakap kolam yang selalu di guna pakai oleh otai-otai kolam pancing berbayar air masin terutamanya ikan siakap kolam air masin.

    Terdapat pelbagai teknik yang aku pratikkan di kolam ikan siakap air masin ni. Ini adalah cara memancing ikan siakap kolam yang selalu aku gunakan iaitu teknik casting siakap udang kopek, teknik pelampong udang hidup dan teknik casting udang hidup.

    http://www.myrodreel.com/2014/06/cara-memancing-ikan-siakap-kolam.html
     

Share This Page