Mana Dapat Nickname Anda???

Discussion in 'Kedai Kopi' started by ejoy_burger, Jul 24, 2009.

  1. LasNoches

    LasNoches Jemuduk

    heehhe..nak join jugak lah...

    Nama panjang : mohd safrin mohamad rasdi
    Nama pendek : Ren
    Masa study kawan2 pngil : Payen
    Kt kampung n kt FB nama : Paren
    klu ngorat awek bg nama : Taro..(hehehe)
    Nickname kat Pnet : Lasnoches....asl perkataan lasnoches ialah dari perkataan Spanish yg bermaksud MALAM...Lasnoches jugak adalah satu tempat tingal utk geng2 jahat dlam animene BLEACH....sebb sy minat sgt ke animane bleach nie...n sbb sy juga klu mncing mlm rezeki lebih sikit...so sy ambik la nama Lasnoces tu.....heheheheh...sekian sejarah nick name sy...
     
  2. ebby_elly

    ebby_elly 0127416947 line MANCING

    eBBY_eLLy

    ebby a.k.a elyas bin jamaludin

    elly a.k.a zuhailly bt za'aba (isteri)

    so simple
     
  3. aizamleong

    aizamleong Bilis

    boleh la..boleh join la...lagi saya orang baru sini...mau salam2 sikit.

    nama sc leong...dapat ini nikname..sebab sudah tukar nama islam ma..
    letak sendili punya nama lor...
     
  4. doktor_xp

    doktor_xp 013-2466299 - Naga

    alhamdulillah... sejuk hati saya mendengar tuan masuk islam... syukur.. alhamdulillah...
     
  5. aizamleong

    aizamleong Bilis

    [/quote]
    alhamdulillah... sejuk hati saya mendengar tuan masuk islam... syukur.. alhamdulillah...
    [/quote]

    tapi sampai sekarang pun tak pandai lagi...saya tak pandai baca la...
     
  6. Miebauk

    Miebauk Marlin

    alhamdulillah... sejuk hati saya mendengar tuan masuk islam... syukur.. alhamdulillah...
    [/quote]

    tapi sampai sekarang pun tak pandai lagi...saya tak pandai baca la...

    [/quote]

    tak pandai baca lg takpe, kt p.net ramai ustaz2 yg boleh bantu... :)
     
  7. Kenapa dan macam maner aker dpt nama budak_longkang.....jeng-jeng-jeng

    Al-kisah..taibbbbb..Tersebutlah kisang....taibbbbb
    Sang kancil datang beramai-ramai mengadap sultan firaun......taib.....
    nie kisah pasal apa lak......firaun maner pakai sultan....
    Sebab tu lah nama nickname aku budak_longkang dlm pnet nie.....
     
  8. IsaBella

    IsaBella Bilis

    mUSti la dari cetA Laila IsabElla...kos sangat minat Nasha Aziz yg Chumil itu...

    Shortform IsaBella= IB
     
  9. blackmax

    blackmax 019-3025059

    pergh nasha mmg comel time nih hehe tp lbeyh minat lisa surihani haha
     
  10. IsaBella

    IsaBella Bilis

    uish..lisa fan noo..huhu!!.hi-taste nih..ngeh ngeh!!

    tp syang..ceta lisa..tak bes..cmtuh jerk..huhu
     
  11. teinmomo

    teinmomo "love it learn it "

    aminnnnnnnn....
     
  12. Shikuldz

    Shikuldz Bilis

    Nama penuh: mohd fyirhan bin roseli
    Nama NICKNAME p.net: SHIKULDZ
    SEJARAH RINGKAS "SHIKULDZ"
    Pkataan SHIKULDZ dr tahun 1999...skrg dahhh 2011...12 tahun blalu...shikuldz mjadi satu "trade-mark" gua...maksud mmg mdalam...shikuldz=hitam+putih dlm rencah khidupan...ada kalanya baik dan buruk...mjadi penanda aras dlm sbuah khidupanku...NKRA lahhh...smoga impian dlm khidupan mjadi satu knyataan...pbakar semangat...huhu...
     
  13. itosayasuka

    itosayasuka BAHAI LA AWOKKK !!!

    setelah agak lama beramas mesra dalam p.net nih...bru ni la terperasan ade topik nihh...hahaha...mintak maaf la ye MOD2 sekelian......

    ITOsayaSUKA.

    pjg ceritanya....secara ringkasnya.

    ms blaja dlu cukur rambut....mase main bola saya digelar Sameul Eto'o lantaran dari kelincahan di depan gawang........juga di gelar Ito kerana kerap di atas pentas di posisi gitaris dan suka bermain lagu2 blues...( masy bila disebut blues automatik akan igt blues gang dan penyanyinya adalah ito ) dari situ lekat la nama ito...

    kenapa sayasuka,

    hari pertama saya dikelas politeknik, saya memuji hasil karya clasmate saya dan mengangguk sambil berkata, " ermmm......saya suka...saya sukaa......" . Maklumlah ari pertama, kejadian itu tersemat di kepala classmate yg lain dan mereka mula mengejek2 saya..." sayasuka...sayasuka.... " . walaupun agak bengang dgn ejekan tersebut, namun setelah sekian lama gelaran tersebut saya tidak dapat lupakan. Dan dek kerana saya mudah lupa ID saya ( di kebanyakan registration lain2 web) , saya memilih gelaran yg memalukan tersebut sbg ID. konpem xlupa punyer...hehehe

    Dan sehingga hari ini, saya saya dapati gelaran tersebut juga mudah melekat di kepala kawan2 dalam forum ini... ;D ;D ;D sekian terima kasih. ;D
     
  14. kudinz

    kudinz Marlin

    Hmmm.. sy punya turn plak.. mane dapat name kudinz..

    KU = Kampung Tunku <-- kawasan tempat tinggal sy so ambik huruf K = Kampung ambik perkataan depan, U = Tunku ambik perkataan hujung.. so kira okay laaa.. ambik huruf pertama dan terakhir..

    DINZ = pendikkan sbb dah byk name short form din so tambah laaa Z kt belakang tuh..

    so bila gabungkan jadi laa KUDINZ.. kekekkeke
     
  15. Iman Wong

    Iman Wong Chayok!!Shimano

    ha...nama penuh : Nor Iman Bin Haji Hassan...orang panggil masa keje sarawak..Ahseng, dah balik johor orang panggil Iman Wong..pasal keje macam cina..keje dulu makan kemudian n suka bawak air masak dalam botol..heheheh!!pastu suka plak tengok cerita kung fu...satu malaysia kan....terbawak2 masa keje ngan tokey chan dulu...dia yang bagi nama..sekarang dah keje ngan bangsa sendiri orang panggil nama sama.... :p
     
  16. Pabl0

    Pabl0 With sAGAn we Unite n Fight........

    pablo....dulu mase mude2 jd tokan...tkt punye pasal kalo tolak brg bg name pablo kalo org nk tahu name...tp skng kawan da x men bende nih lg....fokus ngn kerje n juga mancng.... ;) ops lupee,name sbnr kwn sazali...jd korg nk panggil pablo pon boleh zali pon ok...
     
  17. joran_kecil

    joran_kecil Marlin

    nama nabil.
    joran tu minat mancing.
    kecil tu simbolik kepada rasa penuh takzim dan rendah diri ingin belajar dari otai2 maka buh nama joran_kecil.
    tp lps register nick ni rase nyesal plak. ade ke letak nick joran_kecil. aduhai..
     
  18. pukat udang

    pukat udang Bilis

    my glamer name is syah.

    asal kejadian pukat udang ini adalah kerana dah seminggu lebih aku cari pukat udang untuk dibeli. tapi tak jumpa2. dan masa aku register pancing.net ni pun kepala aku dok ligat pikir pasal pukat udang. hehe
     
  19. w_amildin

    w_amildin johorfishingtribe

    wan amildin..ayah ibu yg kasi..
     
  20. anaklaut

    anaklaut 0176978709

    anaklaut aka mat aka sani

    sani nama panggilan di kampung sendiri di kedah
    mat nama panggilan di kampung mentua di kelantan

    nickname ANAKLAUT kerana aku dari keluarga nelayan

    mengikut cerita mak aku kami dari keturunan syeik/saiid dari penang iaitu moyang aku yg datang ke kedah dgn mengayuh sampan sampan utk berhijrah. yela dulu mana ada feri dan jambatan p.pinang... bermula dari arwah datuk aku yg menjadi pejuang komunis, beliau menjadi nelayan selepas kekalahan komunis. di ikuti oleh ayah aku yg menjadi nelayan lebih dari 30 tahun. kemudian semua abang aku menjadi nelayan... hanya aku sorang yg lari dari profesion nelayan hehe...
    namun aku jadi nelayan semasa tggu result SPM dulu dan setiap kali cuti sem ketika di UiTM dulu...

    kesimpulannya aku adalah dari keluarga yg membesar dgn laut...
    laut sudah menjadi darah daging kami... rumah mak ayah aku di kedah laut hanya di belakang rumah 50 meter shj. setiap saat melihat, menghidu dan mendengar deruan laut dan ombak...
    eh... dah jauh melalut ni...
    gitu la lebih kurang cite nya...
     

Share This Page