Kisah Salesman Vacum yg konfiden

Discussion in 'Tak Kering Gusi' started by Pak Syed, Feb 24, 2017.

  1. Pak Syed

    Pak Syed Boleh je call 012-2148135

    Ada sorang nie..salesman vacum cleaner...nama Jali. Sebut jer nama dia semua org kenal..femes sebab jualan dia paling top.

    Satu hari tu Jali gi jual vacum umah makcik Bedah. Tok! tok! tok!..Jali ketuk pintu. Makcik Bedah pun buka la pintu...tanya.."Ya, ada apa nak?"
    Jali pun tanpa menjawab...zasssss!!! ditaburnya taik kambing atas karpet dlm umah makcik Bedah. Terkejut ternganga makcik Bedah tgok taik kambing atas karpet..merah padam mukanya. "Nape kamu buat gini nak..rumah makcik niee???" tengking makcik Bedah.

    Jali dengan konfiden jawab..."makcik jgn risau ..jgn khuatir. Vacum cleaner saya ada.Kalau dalam masa 5 minit tak cuci dgn vacum cleaner taik kambing ni...saya akan makan sebijik sebijik" jawab Jali.

    Makcik Bedah pun tersengih2 tiba2 dan dia terus masuk ke dapur dan kuar semula sambil membawa sudu ngan garpu.

    Jali masih eksen kat situ lagi. "Saya dah ckp dah makcik..jgn risau..saya akan makan ..saya mkn kalo tak cuci".

    Makcik Bedah dengan selamba kata.."makan laa nak oiii..ari ni api letrik takde kat kampung ni...ni surat TNB....Letrik tak de sampai 2 hari niee "

    Jeng! jeng! jeng!...dan masuk ke bijik yg kedua taik kambing tu ...Jali muntah oren!

    ***moral ot the story...jgn over konfiden dlm hidup!
     
  2. tebaipipi

    tebaipipi p mengai d sungai

Share This Page