Kene "INDUKSI" dengan penghuni empangan semenyih...

Discussion in 'Kisah Seram dlm hidup anda.' started by azriman, Mar 1, 2012.

  1. azriman

    azriman Bilis

    Salam...
    ni pengalaman seram aku masa mula2 join mancing secara serius. Kebetulan ader kawan yang memang selalu keluar masuk dalam empangan semenyih untuk carik ikan. Memang itu lah keje dia satu family selain dari keje kat ladang getah. Ayahnya pulak sebelum nih mmg keje kat empangan tuh jadi tak der masalah untuk dia dan family dia kuar masuk dalam empangan tuh.
    Ok.. satu malam tuh, aku ngan 2 orang kawan lagi terima pelawaan dia untuk mancing kat dalam empangan tuh. Dalam kul 12 malam kita orang sampai kat port mancing, atas pulau kecik.
    Dalam perjalanan pegi dengan bot pun dah bau dedak tapi buat bodo je la. Bila sampai kat pulau kecik, memasing baling joran mula la episod "SUAI KENAL" nyer. Paling kerap dengar bunyi batu besar di campak dalam air, dekat ngan port kita orang tapi air kat situ maintain jer langsung tak der riak2 air bergerak..... bunyi "haiwan" yang tak berapa nak mcm "haiwan" pun banyaaakkkkk sangat... sampai kawan aku tuh tension sebab aku asyik tanya ... bunyik aper tuh bunyik aper tuh... :p .. dan kawan aku tanpa jemu selalu cakap .. " jangan tanya.. jangan tegur"... ;D...
    tiba2 ader bot dtg lalu depan kita orang... bukan mancing tapi nyelam tangkap ikan... kawan aku kata mungkin orang iban ... tak tau la pulak ikan aper yang nak di tangkap kat tepi2 tebing tuh... tapi yang pastinya bising betul mulut dorang... bersembang macam kat kedai kopi...pas tuh suluh pokok tuh suluh pokok ni.. aku pun cakap laa kat kawan aku.. tak aper pulak dorang nih buat bising.. kawan aku senyum jer.. tak lama pas tu tiba2 jer dengar mcm benda besar jatuh dalam air mcm orang ramai2 serbu terjun dalam air.. serentak tuh juga bunyi monyet dan ungka segala kat tempat geng2 iban tuh buat bising.. aper lagi.. kelam kabut dorang aku tengok terus blahh heheh padan muker... Pas tuh dalam kul 4 pagi.. aku dengar bunyi motor z.. mcm ader orang la pulak tengah2 hutan tuh nak merempit...kita orang diam ajer laa... nasib laa sepanjang malam tu tak der nampak aper2 yang seram .. setakat bunyi2 akustik ajer la heheheeh
    Malam tuh dapat laa 2 3 ekor ikan baung.. boleh laa daripada tak dpt aper langsung heheheh
    Ingat nak repeat lagik tapi kali ni siang2 hari ajer la.. penat laa malam2... ngantuk hehehehe
     
  2. berudu

    berudu Kejayaan Tdk Akn Dtg Kpd Manusia Yg Leka

    alamak.... kisah seram dam semenyih :-X :-X
     
  3. mzaharm

    mzaharm Tawakkal itu adalah berusaha bersungguh sungguh

    kisah seram yang tak diseramkan...... ;D ;D ;D
     
  4. azriman

    azriman Bilis

    heheheh maklumlahh takat dengar bunyik aper la sgt hehehe tapi aper2 pun tetap tak mahu terserempak atau ternampak dorang .. pasti!!! hehehe
     
  5. yuh10

    yuh10 Pelata

    aikk' dah abih ker @ intro jer nih??.. huhuhu
     
  6. azriman

    azriman Bilis

    byk lagik.. sebab byk kali gak aku g sana... ader lagi satu citer.. kawan aku yang selalu masuk dem semenyih ni kata kalau tiap kali selepas hujan panas mesti akan nampak seorang gadis kat satu kawasan daratan yang mcm tanjung kat situ. Katanya tempat tuh ader kubur orang asli. Yang ni bukan aku yang nampak jadi tak leh nak confirmkan betul atau tak...lagi pun berlaku ketika pas ujan panas... jarang2 berlaku. Port Pontianak pun dia bagi tau aku kat mana pokoknya. Dan tiap kali masuk dem mmg kawan aku akan bawak "bekal" kalau2 cik ponti terbang atas kepala dia. Bola2 api terbang laju mmg selalu nampak. Sebut jer nak kaler aper.. merah? biru? hijau? kuning? semua ada... asal tegur jer terus ilang. Orang Sabah panggil balan - balan. Kita kat sini panggil hantu penanggal. Ntah.. yang penting jgn singgah kat port tpt kita orang mancing dah ler.
     
  7. tmnahar

    tmnahar Marlin

    kat dam semenyih dulu ada kg org asli
    kalo ada yang rajin menyelam boleh jumpa jalan
    juga ada kubur orang asli kat dalam tu
    laluan utk turun ke pulau yg dekat dgn tebing tu
    adalah tpt mangsa kena bunuh beberapa tahun yang lepas
    yang anaknya cina toreh getah jumpa dok merayau sepanjang jalan dam
    kawe selalu gak dok tdor kat pulau tu dalam tahun 2002-2004
    kalo dgr apo2 buat dono jelah
    asal x nampak oklah tu
     
  8. azriman

    azriman Bilis

     
  9. han02

    han02 Siakap

    sekadar kongsi

    Ni tekong yg kena usik
    Usik dgn bau

    Bulan lepas kami pergi 3 org,
    lepas kami mandi-manda kat air terjun
    kami pun mula patah balik la. Angin masa tu
    kuat jadi kami singgah kat satu teluk ni.

    Kat teluk tu saya dan member mancing, mankala
    tekong duk relax.

    Bila angin reda kami pun balik la.

    Dah balik umah, baru tekong tanya
    "ang ada pakai minyak wangi ka"
     
  10. jman

    jman Marlin

    Ada juga pendapat yg mengatakan, kawasan kubur orang asli biasanya agak 'keras'. Macam dalam post saya bertajuk 'Langsuir ke ni', kejadian berlaku kat rumpun pokok buluh. Masa saya beritahu ayah saya yg saya nak pergi jungle tracking kat Taman Negara, dia pesan, kalau ada rumpun buluh kat dalam hutan, kena hati-hati sebab biasanya kubur dia orang ditanda dengan batang buluh dan seterusnya pokok buluh akan hidup dan menjadi rumpun buluh. Mungkin ada kebenarannya kata-kata ayah saya selepas kejadian tersebut. Maklumlah, mereka ni penganut animisme yg mungkin ada 'bersahabat' dengan makhluk jin ni (bukan nak tuduh semua orang asli ) Sedangkan orang Melayu yg berugama Islampun ada yg 'berkawan' dengan makluk ni. Bila dah meninggal, maka makhluk ni pun 'bergentayangan' dan mungkin nak 'menjalin hubungan' dengan manusia lain pulak. Pendapat saya aje.
     
  11. Joran Buloh

    Joran Buloh ...dan kekadang kail tercucuk tangan juga

    Ada gak aku dengar citer dari otai2 pasal dam semenyih ni...
    dan yang paling suspen bagi aku, ada satu citer ni...

    Ada satu komplot gi turun mancing kat empangan ni lepas senja...
    sebab target nak mancing malam...kebetulan hari baru lepas hujan dan keadaan jalan tak berapa cler sebab berkabus..
    nak jadi citer...masa komplot ni tengah on the way nak sampai port...jalan raya dihadapan telah terhadang oleh satu objek yang besar..
    geng komplot ni mulanya ingat ada pokok besar yang tumbang merentang jalan, sebab baru lepas hujan...bila dah agak hampir ngan objek tu..lampu moto komplot ni dapat suluh objek tu ngan clear...rupa-rupanya...

    badan ular dianggarkan tiga pemeluk orang dewasa yang tengah bergerak perlahan turun ke empangan dari tebing bukit....

    perghhhh...besar tuu..anaconda pun tak besar cam tu..
    tu la citer yang dengar sendiri dari otai yang memang berasal dari situ...
     
  12. wan82

    wan82 Marlin

    yup...memang ada ular besar cenggitu...biasenye duk kat dlm air...&kwsn lembah..hati2 ya...
     
  13. jman

    jman Marlin

    Kena panggil team National Geographic ni ;D. Agaknya ular betul atau makhluk jin? Maklumlah jin ada yg berkaki, merayap (tak berkaki) dan bersayap
     
  14. azriman

    azriman Bilis


    Mak aiihh.. biar betul!!!
     
  15. sundang

    sundang fon Num:

    Byk juga cite kat dam ni ye
     
  16. lemanspring

    lemanspring Marlin

    Jom kita pi repeat..kita camping 1@2 malam...
    syok nie.....siapa berminat..
    taruk nama(den nak pi casting,dengar cerita banyak toman)
    1)
    2)
    3)

    banyak cerita dalam cerita...yang perbesarkan "mahluk" kenapa??
    tetapi "ingat"...Mahluk tidak mampu memberi bekas...
    Dan setiap "mahluk" itu ada penciptanya..dan akan binasa/hadapi maut.
    memohonlah keselamatan kepada yang menjadikannya..InsyaAllah.
     
  17. faizal_mas

    faizal_mas tawakal dan berharap hanya pada nya

    biarkan le sume mkhluk 2,,kat sume tempat ada..mungkin kat sebelah saudara yang ngah bace post ni pun ada..
    yang penting niat kite g memancing cari rezeki untuk anak bini n untuk melepaskan gian mancing..bertawakal dimana pun kite berada...
     
  18. faizal_mas

    faizal_mas tawakal dan berharap hanya pada nya

    eh bro leman springg pun ade..
     
  19. lemanspring

    lemanspring Marlin

    hang bila nak "mengeteh" nie..
    macam2 hal...InsyaAllah bertemu.. ;D
     
  20. cdgtxx

    cdgtxx KAJANG ANGLER 1978 Staff Member

    hehehe...macam2 adaaaaa.......
     

Share This Page