Kenapo den tak ponah ado kisah seram...?

Discussion in 'Kisah Seram dlm hidup anda.' started by pancing usang, Aug 21, 2009.

  1. ijaz

    ijaz unbeaten 2004 - 0127783662

    dia takut la bro abu ;D ;D ;D
     
  2. harimaumalaya

    harimaumalaya Siakap

    Nau'zubillah... Mudah2an tak bertemu la dengan makhluk2 yg tak diingini... Setakat ni, Alhamdulillah... Belum pernah lagi bertemu & mintak2 dijauhkan la daripada bertemu..

    Pengalaman saya,

    1) Solo camping 2h1m kat tebing Tasik Biru - 2-3 kali dah camping
    2) Solo camping 2h1m kat atas pulau Tasik Biru - 2-3 kali dah camping
    3) Solo camping kat Pantai Acheh, kira2 500m dari Angler's Resort - sekali solo camping, 2 kali menjala memlm buta sorang2 cari umpan utk mancing kat Angler's Resort
    4) Solo camping kat Pantai Bagan Lalang - byk kali dah...
    5) Solo kayuh bot kat Empangan Batu, mula kayuh Maghrib, sampai port camping kat hutan belakang bukit ngam2 azan Isyak
    6) Solo mancing dari tghari sampai lebih kurang 8 mlm kat tebing sungai Selangor dekat area UNISEL

    & macam2 trip lagi yg saya suka buat solo.

    Yg pernah dtg tegur saya "Encik, kalau bole jgn camping sorang2 kat sini. Dah byk kes merompak kat area nih". Pesanan ikhlas dari abg polis yg memberhentikan kete peronda depan khemah saya.

    Antara sebab saya suka camping kat pulau Tasik Biru tu ialah bebas dari gangguan manusia iblis. Memlm takdak sapa berani meredah tasik semata2 nak menyamun aku kat atas pulau tu. Cuma sesekali aku terbangun menyuluh kete aku yg diparking di tebing tasik. Takut kena pecah.

    Alhamdulillah... Setakat ni belum pernah & aku mintak2 jgn la diganggu makhluk halus. Biarla aku mancing dengan aman damai...

    Walaupun org kata sejahat2 manusia adalah sebaik2 jin, aku belum pernah dengar lagi jin pecah masuk rumah org, belum ada lagi jin curi keta org, belum jadi lagi jin pau org tgh mancing, tak jadi lagi jin merompak bank & bunuh pegawai bank dan macam2 lagi. Yg sejahat2 makhluk adalah manusia berhati iblis.

    Ifrit mmg jahat. Tapi jahatnya ifrit kerana manusia jugak yg buat macam2 perjanjian. Sedangkan ifrit kalau dibiarkan dia sekadar ifrit, dia cuma melakukan tugas hariannya selaku bangsa jin.

    Takut hanya kepada Allah... Tapi kalau kena sergah, cabut jugak hahahaha ;D ;D ;D ;D ;D ;D
     
  3. ewak

    ewak Arowana

    ntah2 dh jumpa..dh start cakap sorang2..
     
  4. omen

    omen Jemuduk

    uihhh..sorang2 kt tmpat cenggitu..?dasat nih..tuan harimaumalaya,klu dh x de member2 yg sekaki ngn tuan,apa kata tuan ajak sy komplot skali..ada la jugak teman wat borak2.. ;D ;D
     
  5. manba_nkk

    manba_nkk Arowana

    Port no.6 tuan harimaumalaya adalah lubuk feverit saya sejak 1995
    Selalu p sana gan kawan pon pernah p solo [ last p sana gan anak ahad lepas ;) ]
    Belum pernah ada bahan nak buat cerita seram g walaupon pernah mancing malam 2~3 kali [ selalunya siang aje ]

    Pernah dengar kisah kaki pancing kena pau namun yg mangsa tu otai gengster, lepas kena pau, beliau balik ke sana bersama kumpulan geng kasi hentam itu kaki pau cukup-cukup n kaw-kaw, pas tu aman damai sehingga kini ;D ;D

    Belum pernah dengar cerita seram kat situ g ;)
     
  6. harimaumalaya

    harimaumalaya Siakap

    Bertambah lagi satu port solo trip. Minggu lepas pegi sana 2h1m (Jumaat - Sabtu). Alhamdulillah selamat & tiada gangguan. Semoga dikekalkan begini supaya dpt mancing dgn aman damai. Mudah2an dijauhkan dari segala unsur seram & bahaya.

    Kali pertama mancing kat situ terus hantam 2h1m hehehehe. Sblm ni dtg recce tpt 2-3 kali.

    [​IMG]
     
  7. manba_nkk

    manba_nkk Arowana

    Air sungai cam tinggi je, apakah hasil kamu tuan HM ?
     
  8. harimaumalaya

    harimaumalaya Siakap

    Alhamdulillah... Ni rejeki dari Allah. Mancing ptg Jumaat & pagi Sabtu jer. Mlm tak mancing sbb bekas umpun2 jatuh ke sungai masa nak turun lepas Maghrib. Kecewa teramat sgt sampai rasa cam nak balik jer mlm tu.

    So... Tido sepanjang mlm... Pagi Sabtu mancing pakai umpan backup, ikan pinpin. Dpt la ketutu yg mengubat luka dihati dek kehilangan umpun2 semangkuk. Baung pon pagi Sabtu gak.

    Tgh merancang trip merepeat ;D ;D ;D

    [​IMG]
     
  9. jman

    jman Marlin

    Ketutu masak stim halia sedap tu Bang Man ;D. Boleh pergi ke sana tu, hehehe.
     
  10. kisah seram yang paling seram dalam hidup saya ialah bila pergi mancing, dah setting joran, dah duduk nk pasang umpan, tgk2 umpan tertinggal kat rumah, heehehe, seram x ? ;D
     

Share This Page