DFD ( Daqlie Fishing Diary ): Edisi "Sirkit Pancing Putrajaya Siri 1 "- pg 26

Discussion in 'Laporan Atau Coretan Trip Memancing, Gathering dan' started by daqlie, Aug 29, 2012.

Tags: Add Tags
  1. daqlie

    daqlie DFD reporting....

    Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya kepada Sumer rakan2x pancing.net sekalian.. Pertama sekali teman mengucapkan syukur alhamdulillah sebab berjaya membuat aktiviti dan seterusnya melaporkan aktiviti teman disini. Jika ada kekurangan dan cacat cela harap dimaafkan dan teman akan perbaiki lg dimasa akan datang.


    Activity : Sanctuary PB KLIA edisi tong pecah la plak.
    Tarikh : 29 August 2012
    Masa : 1pm - 5pm
    Lokasi : KLIA

    Ahli Komplot :

    Tuan Abg_syg
    Tuan Rostam ( rakan tuan AS)
    Teman, Daqlie



    Aktiviti pada kali ini merupakan kesinambungan aktiviti projek sanctuary yg lepas apabila teman berkomplot bersama tuan syahz dan tuan daydeng untuk memindahkan PB KLIA ke sanctuary baru di Sendayan. (KLIK SINI utk lihat aktiviti)


    Panggilan Hangit

    Mendapat pggilan hangit daripada Tuan Abg_Syg pd jam 9pg utk berkomplot melaksana projek kedua sanctuary PB di Sendayan. kami berjanji nk jumpe di lokasi kejadian tepat kul 11 pg. Tetapi kul 1 tgh hari beliau baru smpi dengan muke sengih2x wat xbersalah. Teman dah rentung tunggu 2 jam kt lokasi.

    Tuan Abg_Syg lambat kerana abes dier pusing kedai pancing sepanjang perjalanan beliau dari Kajang - Dengkil - Salak Tinggi - Nilai - KLIA tapi tiada satu kedai pancing bahkan kedai akuarium pun yang bukak.. Masih dlm mood raya agaknya... Nk beli pelampung jer pon.. Last2x teman pinjamkan pelampung teman..

    Aktiviti bermula

    Dimulakan dengan BISMILLAH... Kami pon melontar gewang masing2x mencari si PB untuk dikuarantinkan.

    Layanz...

    [​IMG]
    Tuan AS memulakan aktiviti dengan mengunakan gewang killer beliau tapi kumpau.. dh mandi bunga pon kumpau ka?? ;D ;D

    [​IMG]
    Tuan Rustam turut serta bersama Tuan AS tidak mahu ketinggalan..

    [​IMG]
    Tuan Rustam tgh dok memerhati Tuan AS cube melepaskan gewang killer beliau dari samai..

    [​IMG]
    Dalam diam teman memotong kedua2x mereka dgn hasil terbesorr stakat nih..

    [​IMG]
    Tape baru hanyir.. credit to Tuan Putra97.

    [​IMG]
    Lepas dah ukur jek.. sekor lagi menyambar.. zasstt... naek lagi..

    [​IMG]
    Tuan Rustam mendapat ruan curut.. Tu la pelampung yg teman pinjamkan.. ;D ;D

    [​IMG]
    Hampir ke masa kecedaraan... Teman dapat sekor lagi.. Hasil penutup kepada pancingan kami hari ini..

    [​IMG]
    Size yg hampir sama...

    [​IMG]
    Bergambar kenangan.

    [​IMG]
    Tumpang sekaki.. ;D ;D

    [​IMG]
    Tumpang 2 kaki terus.. ;D ;D


    Sudah siap berkemas.. maka kami pon mahu pulang.. Tiba-tiba..

    [​IMG]
    Alamak ape dh jadik nih...

    [​IMG]
    abes la basah kete teman weeyyy..

    [​IMG]
    tgk tu.. situ plak dier pegi.. cantek jer parking.. ;D ;D

    [​IMG]
    Bekas simpan ikan Tuan AS pecah dek kerana terlampau banyak sangat dengan air..



    Operasi Menyelamat


    Alamak!!! macam mane ni?? Kami semua dh kelam kabut kerana tong ikan dh pecah.. Nk salin bekas laen xde bawak extra plak.. dh la jauh tu nk bawak pi Sendayan.. akhirnya selepas berbincang maka kami pn bergegas bergerak untuk memindahkan ikan2x ini secepat mungkin..

    Sebelum bergerak lagi 4 ekor ikan dh kuak lentang... Akhirnya hanya 23 ekor ikan yg berjaya diselamatkan berserta 2 ekor haruan curut.. 9 ekor PB tidak dapat diselamatkan.. Termasuk 2 ekor PB yg besor teman dpt tu... Sedey tul..
     
  2. daqlie

    daqlie DFD reporting....

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    Sebahagian gambar dr lensa kamera Tuan AS..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. daqlie

    daqlie DFD reporting....

    DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    Penutup


    Walaupon tidak semua ikan berjaya kami selamatkan tetapi kami agak berpuas hati juga dapat memindahkan sebanyak 21 ekor baka PB serta 2 ekor haruan curut ke lokasi baru walaupun xsempat sampai ke Sendayan. Tidak lah kami tahu apakah nasib mereka selepas ini ape yg mampu hanya mendoakan yang terbaek la untuk mereka supaya boleh hidup serasi di tempat baru.

    9 ekor yg selebihnya telah dibahagikan sama rata antara Tuan AS dan Tuan Rostam. Teman xambik pon sbb xde mase nk masak. ;D ;D

    Aktiviti ripitan mgkn akan dilaksanakan dalam masa terdekat tuk penuhkan kuota Sendayan yg tergendala hari ini.. Akhir kata, terima kasih pada semua yg sudi menjenguk ke laporan saya yang xseberapa ini. Semoga bertemu di laporan akan datang..

    Layanz..

    http://www.youtube.com/watch?v=GnDhw9pluMI&feature=g-upl

    Sekian Untuk DFD..

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Update Repot Sanctuari Tong Pecah Daqlie... ;D ;D ;D

    total ikan PB yg telah dilepaskan ke dalam sanctuary:

    1st release : 22 PBs 2 snakeheads (29 Aug 2012)

    2nd release : 17 PBs (31 Aug 2012)

    3rd release : 9 PBs 2 Cichlids 1 Snakehead. (4 Sep 2012)

    4th release : 2 Cichlids 1 PB ( 6 Sept 2012)
     
  4. bulu_idong

    bulu_idong Kat mana nak melongkang nih????

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    Tahniah...
    Best betoi... Lain kali nak ikut boleh?.... :)
     
  5. AbangSayang

    AbangSayang WhatsApp/Telegram : 013-4244994

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    -reserve-

    maaf yer tuan tanah...berapa bayar sewa nnt pm kan harga yer... ;D ;D ;D
     
  6. afiz

    afiz P.net DUN Klang ... 019-2453593

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    Tahniah daqlie , AS n tuan rustam... Bestnye ade santuari... Hehehehe ....
     
  7. bengongg

    bengongg Marlin

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    Tahniah ler buat komploter sekalian, ambe x merasa lg tarik pb besau2.. hmmm...
     
  8. AbangSayang

    AbangSayang WhatsApp/Telegram : 013-4244994

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    terima kasih tuan afiz...
     
  9. pelatung_parit

    pelatung_parit janji ada air.... zazzzz!!!............

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    huhuhuuuuuuuu
    bestnyer.........
    ada santuari........
    numpang boleyy......... kikikikikiki
     
  10. putra97

    putra97 Catch The Impossible

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    Terbaikk..
    Cikit lagi nk dpt 45cm tu bar boleh measure good.. Hehe
     
  11. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    perghhhhhhhhh ;D ;D ;D
     
  12. AbangSayang

    AbangSayang WhatsApp/Telegram : 013-4244994

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    kena tuan tanah jawab nie..... ;D
     
  13. sempronic

    sempronic Pelata

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    Area klia ni blah mane saudara?aku dok kg baru lanjut x jumpe plak port nih. Lame dah ngidam lesen pb. Sudi lah kira nye share port utk layan pb. Bawak balik x lah, isi nye x sedap. Dpt lepas ke lbong area bandar baru.salak tinggi cantik nih..

    Sms le teman 0123855509
     
  14. AbangSayang

    AbangSayang WhatsApp/Telegram : 013-4244994

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    [​IMG]

    last kopek...sang jendul skala 40cm (anggaran mata) terlepas... ;D ;D ;D
     
  15. daqlie

    daqlie DFD reporting....

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    Owh yela.. Terlupa plak pasal sang Jendul tu.. Tp xpe la.. Xpayah cerite.. Xsuke cerita mende yg xde bukti nih.. ;D ;D
     
  16. daqlie

    daqlie DFD reporting....

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    Terima kasih Tuan BI.. Air Kuning lg dekat ngn Tuan BI kl nk banding datang KLIA nih.. wat pe nk pegi jauh2x.. ;D ;D teman sbb jauh sgt nk pi Air Kuning.. seb baek la kt KLIA ader.. ;)
     
  17. daqlie

    daqlie DFD reporting....

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    bole jer... tggu besar sket.. ;D ;D ;D

    Jom la carik lesen... ;)

    Tu la.. Kl naek yg jendul tu kompom smpi.. dlm air pon dh nmpk besar.. kl dh naek tu.. haishh.. geram plak tgk dier lucut.. ;D ;D ;D
     
  18. daqlie

    daqlie DFD reporting....

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA

    Nape tuan TM?? Speechless ka?? ;D ;D

    salam sedara.. lame xnmpk.. ;D ;D bole aje kl nak ambik ikan.. jom la komplot skali.. ;)
     
  19. AbangSayang

    AbangSayang WhatsApp/Telegram : 013-4244994

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA [Completed.]

    ada orang nak tahu...kenapa tong bleh pecah...? ;D
     
  20. daqlie

    daqlie DFD reporting....

    Re: DFD ( Daqlie Fishing Diary ) Merepot Komplot PB KLIA [Completed.]

    Itu PB bergusti da dlam tong.. :D :D :D :D
     

Share This Page