Dedak Sawit untuk Ikan Rohu

Discussion in 'Air Tawar' started by kza1969, Nov 29, 2012.

  1. pocot

    pocot Bilis

    hahaha...itu den setuju..
    mohon mahaguru sifu cakerasawit memunculkan diri beliau...agak lama beliau menyepi
    mohon juga tuan Sushi Mushi ajarkan ebebrapa jurus utk elakkan kecelakaan bangau membangau ini...
    semogo suatu ketiko nnt den dapek sparring ngn tuan Sushi....
     
  2. SuShi Mushi

    SuShi Mushi Bilis

    Hah? :eek: Agagaga...den nk ajr pon xblh sbb den blom smpi tahap mnjd guru lg...huhuhu mako dgn ini cik pocot kono lah berguru jgk dgn Mahaguru Master Sifu cakerasawit nih...kono ado pengeras tuh... ::)

    apo yg den buleh kongsi cumo TTS sajo...itulah pesan tuan guru cakerasawit yg den amalkn selalu...
     
  3. kza1969

    kza1969 Call me at 0192395527 / 0124902684 (whatsApp)

    Askm dan Salam sejahtera pada semua ahli perguruan cakera sawit. Selamat Hariraya Aidilfitri dan Maaf Zahir dan Batin. Mana2 salah dan silap terutamanya yang mengguna produk cakerasawit mengakibatkan tuan hamba bangau mintak maaf banyak2 naaa. Bukan salah ibu mengandung tuh..kui kui kui..Mana2 salah tutur kata2 pon tolong maafkan..tutur kata hamba adalah ilmu yang baik bagi ahli ahlinya..

    Oleh itu dengan hati yang gembira, hamba berbesar hati menjemput semua ahli perguruan cakera sawit bertandang ke rumah saya pada Hari Raya ke 3 selepas waktu zohor, hamba ada buat upacara membakar sampah di belakang rumah..maklum lah musim denggi nih..nyamuk banyak..kebersihan harus dijaga.
     
  4. kza1969

    kza1969 Call me at 0192395527 / 0124902684 (whatsApp)

    BERHARI RAYA DI KOLAM PANCING ABE PERLIS (RAYA KE 3)

    Tarikh : 19 Jul 15 (Ahad)
    Masa pancing : 1000H hingga 1300 (3 jam)
    Bayaran : Sejam RM8
    Umpan : Dedak sawit dan roti+minyak ara
    Jumlah Tangkapan : 14 ekor

    Komen :

    Kali ke 4 turun kolam nih xpi baru sekarang pos gambar. Hasil x mengecewakan cuma saiz rohu jer yang bersaiz botol. Setengah jam pindah pot dari kolam 2 ke kolam 3, hujan ngan ribut lak turun, pergh..baru 3 ekor naik kat kolam 3..baru perasan kolam 3 rohunya kasar2..Pemancing disini kebanyakan guna setting umpan dedak pandan + 929 dan mata kail cucuk ngan gabus polisterin. Hamba guna resepi baru minyak ara. Laju gak pacak. Nak try kat Kolam Bkt Lancung kot2 bleh lawan resepi pandan..
     

    Attached Files:

  5. kza1969

    kza1969 Call me at 0192395527 / 0124902684 (whatsApp)

    Kolam 3 dan hasil pancingan Kolam Pancing ABE..tengah hujan lebat dan ribut..
     

    Attached Files:

  6. kza1969

    kza1969 Call me at 0192395527 / 0124902684 (whatsApp)

    JUALAN MENGHABISKAN STOK HARI RAYA

    Tangkai Atas (Tiada Mata)

    Minimum order 20 tangkai
    RM20.00
     

    Attached Files:

  7. kza1969

    kza1969 Call me at 0192395527 / 0124902684 (whatsApp)

    Tangkai Spring (Tiada Mata)

    Minimum order 20 tangkai
    RM40.00
     

    Attached Files:

  8. kza1969

    kza1969 Call me at 0192395527 / 0124902684 (whatsApp)

    Tangkai Spring (Bermata)

    Minimum order 10 bekas (1 bekas ada 3 tangkai)
    RM80.00
     

    Attached Files:

  9. SuShi Mushi

    SuShi Mushi Bilis

    Tooooodiiiaaaaaa jualan penghabisan stok mai dahhhh...mai secawainnnnn...kikikiki

    Loh....ingt wat open house...cehhh....seb bek masta sipo kalo x,mmg nk kono samun semuo mato rohu tuh....agagaga ;D ;D ;D

    Selamat hari raya Tok Guru Cakerasawit!!! Den lamo xtrun kolam ni...start bulan poso smpi skrg nih...bilo nk msuk ikn laei xtau lah...haihhh
    Humangaihhhhh!!! Mak mertuo suruh g berayo kutip duit rayo,beliau g kutip rohu rayo pulokkkkkk.....hahahaha :p :p :p


    (Nk turun kolam bkt lanchong pon ntah bilo ado rzki den...) :-\
     
  10. SuShi Mushi

    SuShi Mushi Bilis

    Reporting in Night Mission - Kolam Pancing Wana, Kg.Tun Sardon, Ara Kuda, Pulau Pinang.
    Koordinat GPS : 5°43'40.65"N 100°50'90.75"E
    Koordinat Google Maps : 5.434065, 100.509075


    Tarikh : 13 Ogos 2015 (Khamis)
    Masa pancing : 2100 hingga 2359 (3 jam) Night Mission
    Bayaran : RM25 utk 3jam - tambahan mas RM5 utk 1jam
    Waktu Operasi Kolam : Dari Jam 1600 sehingga 0500 ( setiap hari )
    Umpan : Dedak sawit dan roti + minyak tebu + pandan
    Jumlah Tangkapan : 07 ekor 7kg (dalam gambar)
    : 01 ekor 3.4kg (xdo dlm gambar sbb berat melebihi 3kg keatas kena lepas balik)
    Total : 10kg sahaja.... :'( :'( :'(

    Komen :

    Setelah berehat selama sebulan lebih ( nak dekat 2 bulan jgk la...) sampai lupa aih cmna cara2 nk mancing kolam nih...agagaga kini misi bermula dengan misi malam pertama untuk memburu si rohu yg comel mcm Mahaguru Cakerasawit a.k.a Master Sifu KZA1969... :p :p :p
    Mendapat info dari informal Budak Rohu (Pancing.Net) a.k.a Suhaimie Mat Jusoh (fb beliau) baju oren dalam gambar kt bawah dimana rohu baru dilepaskan dari penjara seramai lebih kurang 400kg pada 11.08.2015 ( Selasa ).

    Disebabkan kesempitan waktu maka bermula sudah misi kali ini pada malam hari walaupun dgn kesempitan fulus jugak tp perjuangan tetap perlu diteruskan juga demi keamanan rakyat dinegara Cakerasawit...7 ekor pertama tu guna mata udang..tiap2 20minit strike...2x dikejutkan dgn pecutan rohu rempit, yg pertama mata patah n kali kedua mata bengkok. last geram sgt tukar mata biasa pulak..haaaa bru la dpt merasakan pecutan F1 sbenar tu yg dpt jgk seko berat lbih 3kg tu... ;D ;D ;D

    Bukan nak kata drag kunci ketat,mmg longgar habis drag...Bukan nak kata cara contol rod salah, kroookkkk...baru pegang rod terus sunyi..
    Pendek kata bukan panjang yg kata, rohu kt kolam ni main kasar wlupun umur bru sthun jgung...tarak apa.. :mad: tarak apa...
    :mad: lahabau sungguh... :mad:

    So petang ni nk repeat balik sbb mmg xpuas hati slagi xpnuh jut rohu tuh. Tok guru pernah berpesan slagi xpnuh jut jgn balik umah... :p ;D :p ;D :p
     

    Attached Files:

  11. kza1969

    kza1969 Call me at 0192395527 / 0124902684 (whatsApp)

    Apo la Bro Shusi turun malam...raso2 den kolam nih tgh gasak nih klu turun tengahari,,eh silap kolam nih buka pukul 3ptg..Bro Shusi tolong maklum Bro Suhaimi, reel pos ke alamat yang dah den bagi sebab xjadi turun utara minggu nih..sekian wassalam..
     
  12. SuShi Mushi

    SuShi Mushi Bilis

    Itu lah masalahnyo wahai Tuan Guru Cakerasawit....Kolam Wana ni mula beroperasi jam 4pm - 5am...Den blik kojo pon dah pukui 5.30pm...jarak kolam dari umah den mkn maso 45minit so den smpi sano pon pling awal 6.15...huhuhu S

    Smlm den poie laie cumo dapek 3 eko n jumlah berat keseluruhan 3kg jo sbb den smpi jo kolam tgok dh penuh dh kolam ngan manusio...den tempek jugok batang rod kek sbeloh sorg pokcik ni...dio punyo merongut xdapek ikan laie setelah hmpir 2jam mncing...kebanyakan yg poie smlm ado yg bangau n ado jugok dapek bwk blik 2-3eko ( org tu den la ) ngheeeee ::) ::) ::)

    Laaaaa....awatnya xjd mai utara Tok Guru oiiiii..... ??? ??? ???
    kami baru ingat nk kirim minyak tebu 10 botoi ngan minyak rohu sebotoi...haihhhhh :-[

    ok2 nnt kami habaq kat dia naa....
     

    Attached Files:

  13. SuShi Mushi

    SuShi Mushi Bilis

    Kolam Pancing Rozali, Bukit Tambun, Pulau Pinang.
    Koordinat GPS : 5°16'59.6"N 100°27'32.6"E

    Tarikh : 6 September 2015 (Ahad)
    Masa pancing : 1500 hingga 1800 (3 jam)
    Bayaran : RM32 utk 3jam - tambahan mas RM7 utk 1jam
    Waktu Operasi Kolam : Dari Jam 0900 sehingga 2359 ( Isnin Tutup )
    Umpan : Dedak sawit dan roti + minyak tebu + pandan
    Jumlah Tangkapan : 15 ekor 15kg (dalam gambar)

    Komen :

    Dah lamo xmerohu kek kolam rozali bkt tmbun nih..dokek2 3 bulan jugok kot tp alhamdulillah rohu kek sini masih konal den laei eh...
    hahaha baguih baguih...
     

    Attached Files:

  14. kza1969

    kza1969 Call me at 0192395527 / 0124902684 (whatsApp)

    Bro Sushi..cuti Raya Haji nih, rohu byk lagi x....asyik hang pa je gasak...kolam mana menarik utk cuti raya nih...
     
  15. SuShi Mushi

    SuShi Mushi Bilis

    Mengikut firasat tuan guru hamba (Mahaguru cakerasawit), utk raya haji ni adalah lebih baik ke kolam ABE perlis sbb kolam ni kerapkali memasukkan rohu nk dibandingkan dengan kolam bkt tambun. Lgpun rohu kt kolam bkt tambun berkemungkinan bosau bnyk yg dh abis akibat kerakusan pemancing2 tegar rohu spt sy sndiri lalalala.... :p

    Maka dgn ini kolam ABE perlis akan ditabalkan sbgi kolam yg sepatutnya dikomplot pd raya hji ni..sekian..

    Agagagaga...ayat skemakkkkk botuiii
     
  16. hairiveno

    hairiveno Marlin

    ADO MINYAK KERETA LEBIH SILALAH KE KUNDANG
     
  17. kza1969

    kza1969 Call me at 0192395527 / 0124902684 (whatsApp)

    Sorry Hairiveno..minyak ngam2 je ke Alor Setar..lagi pon umpan x power..kui kui kui....
     
  18. kza1969

    kza1969 Call me at 0192395527 / 0124902684 (whatsApp)

    Kolam Pancing Bkt Katil Kenari, Melaka
    Koordinat GPS : 2°12'57.12"N 102°17'36.57"E

    Tarikh : 16 September 2015
    Masa pancing : 1000 hingga 1400 (4 jam)
    Bayaran : RM30 utk 4jam - tambahan masa RM8 utk 1jam
    Waktu Operasi Kolam : 24 jam
    Umpan : Dedak sawit dan roti + minyak tebu dan roti +belangkas
    Jumlah Tangkapan : 12 ekor (22.5kg)

    Komen : Kolam Pancing baru dibuka di Bukit Katil, kolam air masin dan air tawar..taukey Melayu..konsep sama dengan Kolam Pancing Mambau, Kolam Pancing Jalan Reko Kajang. Saiz kolam Air masin dan tawar sama dengan Kolam Pancing Jalan Reko Kajang. Kolam air masin meriah, ramai pemancing melayan siakap bergasak juga. Bleh tengok di Facebook. Kolam air tawar kurang meriah..kebanyakan layan pacu dan baung. Masa den mancing ada 6 orang pemancing jer..diorang kata ikan rohu tak buka mulut lagi..dah seminggu dah..naik 9 rohu, kasar-kasar gak purata berat sekor 1.5kg dan patin 3 ekor purata berat sekor 3kg..klu dan nak turun hari Sabtu nih.
     

    Attached Files:

  19. kza1969

    kza1969 Call me at 0192395527 / 0124902684 (whatsApp)

    Kolam Pancing Bkt Katil Kenari, Melaka
    Koordinat GPS : 2°12'57.12"N 102°17'36.57"E

    Tarikh : 19 September 2015
    Masa pancing : 0900 hingga 1300 (4 jam)
    Bayaran : RM30 utk 4jam - tambahan masa RM8 utk 1jam
    Waktu Operasi Kolam : 24 jam
    Umpan : Dedak sawit dan roti + minyak tebu dan roti +belangkas
    Jumlah Tangkapan : 11 ekor (16.5kg)

    Komen : Repeat mancing kat sini kot-kot gasak..slow giler belum nak gasak..dah hari ke 9 masih liat nak makan umpan..penunggu kolam dok usha dari jauh..first time spy penunggu kolam interogate den tengah mancing tanya tentang umpan..ramai yg bangau termasuk penunggu kolam...
     

    Attached Files:

  20. hairiveno

    hairiveno Marlin

    mak aiii selang dua hari memukat ROHU-YA,,,,, ok la tu balik modal
    saya dah pencen...
    nak gaul dedah pon dah lupo skill

    kadang2 pi mancing dolpfin...dpt la sikit ;D
     

Share This Page