DANA DARI PRODUK-PRODUK YANG MEMBANTU ISRAIL

Discussion in 'Pengumuman dan Ucapan' started by bidan, Jan 8, 2009.

  1. bidan

    bidan "Mancen sampai Pensan"

    Salam. Hasil dari sahabat abg bidan yg berada di Kuching. Dia sms pada abg maklumat jenama@produk yang membantu mengayakan israil latnatullah.

    Antara produk yang dinyatakan:

    1. Coca-cola
    2. Huggies
    3. RIVER iSLAND
    4. Mc Donald
    5 Clinicque
    6. Disney
    7. DonnA Caran
    8. Starbucks
    9. Gap
    10. Garnier
    11. Parrier
    12. KOtex
    13. Sanes
    14. Jo Malon
    15. Lancome
    16. Libbys
    17. Tochibo
    18. Loreal
    19. Mark & Spencer
    20. Kleenex
    21. Maybelline
    22. Nestle
    23. Vittel
    24. Revlon
    25. Vonterbra

    Katanya: That a list of brands found out to donate money to israel army, We neet to stop buying from them in order to cripple the israel economy. Its may seem like a small thing to do but its a start. Please pass on to show Muslim unity.

    Semua maklumat abg perolehi dari sahabat abg bidan dari sarawak.
     
  2. speedrider

    speedrider Marlin

    coca cola tu feveret tu...
    dunhill pulak.. alamak.. memang nak kena stop ni. insya-Allah
     
  3. pancinglama

    pancinglama Administrator

    terima kasih be bidan oii.

    start sikit2 pun tak apa. kata2 pujangga china "The journey of a thousand miles starts with a single step." Lao Tzu. kalau tak kita mula kan bila lagi. masalahnya negara arab dan negara islam sendiri bertelagah sesama sendiri. tulah sebab amerika dan israel boleh mempermainkan kita. PBB pun tak ada suara. baru nak buka mulut dah kena veto. malah saya lebih respect dgn negara eropah yg terang2 menentang keganasan. walaupun bukan seagama. arab sendiri majoritynya tutup mulut. kalau saudi dan kuwait betul2 nak buat memang boleh. dia orang yg kontrol minyak. kunci ekonomic stability.

    sama2lah kita membantu setakat yg termampu.
     
  4. w_amildin

    w_amildin johorfishingtribe

  5. Potocol

    Potocol PERAK DARUL RIDZUAN

    Rapala buat finland....org yahudi berbangsa Israil....!!!!! Kita dok beli dan guna gewang2 tu...macamane???
     
  6. din channa

    din channa kumpau lg di seagate

    banyak gak barang2 yang memang dok guna hari2 nih..susah gak ni..tp insyaAllah kita cuba slow2...
     
  7. Potocol

    Potocol PERAK DARUL RIDZUAN

    Terfikir tak kenapa org Islam lemah di Dunia ini walaupun jumlahnya berganda-ganda lebihnya dari penganut agama lain?
     
  8. Potocol

    Potocol PERAK DARUL RIDZUAN

    INILAH ANTARA JAWAPAN-JAWAPANNYA.....

    The figures are speaking themselves very loudly.We are unable to listen.
    Some thoughts:
    Extracts of speech by Hafez A.B Mohamed: Director-General, Al Baraka Bank.

    Demographics:
    o World Jewish Population: 14 million
    o Distribution: 7 M in America
    5 M in Asia
    2 M in Europe
    100 thousand in Africa
    o World Muslim Population: 1.5 billion
    o Distribution: 1 billion in Asia/Mid-East
    400 M in Africa
    44 M in Europe
    6 M in the Americas
    o Every fifth human being is a Muslim
    o For every single Hindu there are two Muslims
    o For every Buddhist there are two Muslims
    o For every Jew there are 107 Muslims
    o Yet the 14 million Jews are more powerful than the entire 1.5 billion Muslims

    Why?

    Here are some of the reasons:

    Movers of Current History:
    o Albert Einstein Jewish
    o Sigmund Freud Jewish
    o Karl Marx Jewish
    o Paul Samuelson Jewish
    o Milton Friedman Jewish

    Medical Milestones:
    o Vaccinating Needle: Benjamin Ruben Jewish
    o Polio Vaccine: Jonas Salk Jewish
    o Leukaemia Drug: Gertrude Elion Jewish
    o Hepatitis B: Baruch Blumberg Jewish
    o Syphilis Drug: Paul Ehrlich Jewish
    o Neuro muscular: Elie Metchnikoff Jewish
    o Endocrinology: Andrew Schally Jewish
    o Cognitive therapy: Aaron Beck Jewish
    o Contraceptive Pill: Gregory Pincus Jewish
    o Understanding of Human Eye: G. Wald Jewish
    o Embryology: Stanley Cohen Jewish
    o Kidney Dialysis: Willem Kloffcame Jewish

    Nobel Prize Winners:
    o In the past 105 years, 14 million Jews have won 180 Nobel prizes whilst 1.5 billion Muslims have contributed only 3 Nobel winners
    Inventions that changed History:
    o Micro- Processing Chip: Stanley Mezor Jewish
    o Nuclear Chain Reactor: Leo Sziland Jewish
    o Optical Fibre Cable: Peter Schultz Jewish
    o Traffic Lights: Charles Adler Jewish
    o Stainless Steel: Benno Strauss Jewish
    o Sound Movies: Isador Kisee Jewish
    o Telephone Microphone: Emile Berliner Jewish
    o Video Tape Recorder: Charles Ginsburg Jewish

    Influential Global Business:
    o Polo: Ralph Lauren Jewish
    o Coca Cola Jewish
    o Levi's Jeans: Levi Strauss Jewish
    o Sawbuck's: Howard Schultz Jewish
    o Google: Sergey Brin Jewish
    o Dell Computers: Michael Dell Jewish
    o Oracle: Larry Ellison Jewish
    o DKNY: Donna Karan Jewish
    o Baskin & Robbins: Irv Robbins Jewish
    o Dunkin Donuts: Bill Rosenberg Jewish

    Influential Intellectuals/ Politicians:
    o Henry Kissinger , US Sec of State Jewish
    o Richard Levin, PresidentYaleUniver sity Jewish
    o Alan Greenspan , US Federal Reserve Jewish
    o Joseph Lieberman Jewish
    o Madeleine Albright , US Sec of State Jewish
    o CasperWeinberger , US Sec of Defence Jewish
    o Maxim Litvinov , USSR Foreign Minister Jewish
    o DavidMarshal , Singapore Chief Minister Jewish
    o Isaacs Isaacs, Gov-GenAustralia Jewish
    o Benjamin Disraeli, British Statesman Jewish
    o Yevgeny Primakov, Russian PM Jewish
    o Barry Goldwater , US Politician Jewish
    o Jorge Sampaio, President Portugal Jewish
    o Herb Gray, Canadian Deputy - PM Jewish
    o Pierre Mendes, French PM Jewish
    o Michael Howard, British Home Sec. Jewish
    o Bruno Kriesky, Austrian Chancellor Jewish
    o Robert Rubin , US Sec of Treasury Jewish

    Global Media Influential:
    o Wolf Blitzer, CNN Jewish
    o Barbara Walters, ABC News Jewish
    o EugeneMeyer , Washington Post Jewish
    o Henry Grunwald, Time Magazine Jewish
    o Katherine Graham , Washington Post Jewish
    o Joseph Lelyeld, New York Times Jewish
    o Max Frankel, New York Times Jewish

    Global Philanthropists:
    o George Soros Jewish
    o Walter Annenberg Jewish


    Why are they powerful? Why are Muslims powerless?
    Here's another reason. We have lost the capacity to produce knowledge.

    o In the entire Muslim World (57 Muslim Countries) there are only 500 universities.
    o In USA alone, 5,758 universities
    o In India alone, 8,407 universities
    o Not one university in the entire Islamic World features in the Top 500 Ranking Universities of the World
    o Literacy in the Christian World 90%
    o Literacy in the Muslim World 40%
    o 15 Christian majority-countries, literacy rate 100%
    o Muslim majority - countries , None
    o 98% in Christian countries completed primary
    o Only 50% in Muslim countries completed primary.
    o 40% in Christian countries attended university
    o In Muslim countries a dismal 2% attended.
    o Muslim majority countries have 230 scientists per one million Muslims
    o The USA has 5000 per million
    o The Christian world 1000 technicians per million.
    o Entire Arab World only 50 technicians per million.
    o Muslim World spends on research/developmen t 0.2% of GDP
    o Christian World spends 5 % of GDP

    Conclusion:
    o The Muslim World lacks the capacity to produce knowledge

    Another way of testing the degree of knowledge is the degree of diffusing knowledge.

    o Pakistan 23 daily newspapers per 1000 citizens
    o Singapore 460 per 1000 citizens
    o In UK book titles per million is 2000
    o In Egypt book titles per million is only 17

    Conclusion:
    o Muslim World is failing to diffuse knowledge

    Applying Knowledge is another such test. o Exports of high tech products from Pakistan is 0.9% of its exports
    o In Saudi Arabia is 0.2%
    o Kuwait , Morocco and Algeria 0.3%
    o Singapore alone is 68%

    Conclusion:
    o Muslim World is failing to apply knowledge

    What do you conclude?
    No need to tell.The figures are speaking themselves very loudly.We are unable to listen.

    Advice :
    Please educate yourself and your children. Always promote education, don't compromise on it, don't ignore your children's slightest misguidance from education
    We are the world's biggest and strongest nation, all we need is to identify and explore our ownselves.
    Our victory is with our knowledge, our creativity, our literacy...
    ....Wake up... It's not too late!
     
  9. din channa

    din channa kumpau lg di seagate

    :eek: :eek: :eek:
    terkojot beruk den...
    tq bro protoc..bnyk lagi rupenye fakta yang memang saya x tau..
    tp,dr semua list yang bro senaraikan tu mmg digunakan oleh kita sehari2..
    so..den pun x tau nak kata apa la..tp apa yg boleh kita buat ialah mana2 yang x perlu tu pakat2 la kita tinggal,mana2 yang baik dan perlu tu rasenye ok la..sbb mmg kalau kita nak tinggalkan semua sekali gus memang x termampu dan memang kita semua akan ketinggalan..so pakat2 pikir bersama...
     
  10. Kail^Perak_Crew

    Kail^Perak_Crew Wut Minds can conceive, body can achieve

    bleh la diusahakan secara perlahan2...gantikan dengan barangan buatan malaysia... tp kene pikiaq gak sape yag dok keje kat kilang2 diorg ni, org kita jugak, bangsa kita, agama kita... kalo kita boikot, kesian plak kat depa, nak makan apa eh?

    iskiskisk buat salah x buat pon salah... tapi sama2 la kita cuba dgn cara ni la..

    untuk itu, saya syorkan gunalah SOS Cili Cap Kepala Blukang, asli buatan malaysia kekeke

    Jgn marah no.. gurau jo ;D
     
  11. Potocol

    Potocol PERAK DARUL RIDZUAN

    Pernah tak kita dengar produk Al-Arqam...kisah ni berlaku pada tahun 70an dan 80an dulu......???????
     
  12. din channa

    din channa kumpau lg di seagate

    yup...why ngan produk tu bro?? ??? ???
    pak sedara sy dulu pun bekas kumpulan tu,tp skarang dah x aktif..
    tp kat terengganu skarang skarang masih ada lg saki2 baki yang masih aktif..
    kat depan UMT ada satu restoran al-arqam tp dengan nama lain,al-f..... saya lupa dia punya fullname..kat tempat lain pun bnyak lg cawangan restoran ni pun dengan nama yg sama..
     
  13. Potocol

    Potocol PERAK DARUL RIDZUAN

    Product al-arqam adalah product yg suci..tulen...bersih..pembuatan kicap contohnya.....diproses dari awal hingga akhir mengikut cara kemelayuan dan keislaman....dijamin bersih...so, sesiapa yg menggunakannya....ianya bersih dari luar dan dalam...apa yg dimakan oleh kita terhadap produk al-arqam tu menjadi darah daging kita....ianya bersih!!! dan kita turut membantu umat islam dlm ekonomi kita sendiri.....!!!!!! Di situ kita boleh maju dgn product islam kita sendiri!!! Kita boleh bersaing dgn maggi...coca-cola.....dan yg lain2....skrg ape dah jadi....!!!!
     
  14. din channa

    din channa kumpau lg di seagate

    betul tu bro protoc...sy memang respect ngan kumpulan ni dulu..diorang memang hebat..ada hospital sndiri,sekolah sendiri,syarikat percetakan,restoran dan macam2 lagi...semua orang kenal dengan produk diorang,bukan dalam negara je,tp sehingga luar negara especially cina..tp tu la,yang silapnye ketua diorang..asyaari...bak kata pepatah,disebabkan nila setitik,rosak susu sebelanga...satu2nya produk halal yang memang seratus peratus bumiputra hilang begitu sahaja...
     
  15. CQ

    CQ QURSANYproductions

    nila v/s susu

    perpatah ini tidak sesuai untuk menerangkan kesalahan pembawakan abuya al-arqam tu.. ;D
    dia bukannya nila, malah dia sendiri sebenarnya 'memasak nila dalam belanga' tu dan bukannya susu..!

    agak2nya dapat tangkap tak maksud saya ni... 8)
     
  16. din channa

    din channa kumpau lg di seagate

    paham2 bro CQ ;D tp sebelum tu ajaran diorang ok je,,tidak ada cacat celanya..memang masa tu susu je dalam belanga tu..tp abuya telah mencurahkan bukan setitik nila,tp mungkin sebotol nila hingga menyebabkan dah x ada rope susu lg..semua dah jadi nila...ni pendapat saya la... 8) kalu x betul sila betulkan..
     
  17. Potocol

    Potocol PERAK DARUL RIDZUAN

    Re: nila v/s susu

    Memasak nila dalam belanga.....dlm maksudnya tu..!!!!
     
  18. CQ

    CQ QURSANYproductions

    contohnya kalau kita buat jahat di kampung kita, lepas tu kita lari ke negeri lain dan cari kampung lain di sana, masih tak lagi kita digelar orang yang jahat, tentulah tidak, waima niat kita hendak melakukan perkara yang sama seperti di kampung yang dulu tu, namun perkara yang jahat tu, mestilah dijalankan dengan sebaik mungkin agar langkah kita itu dipandang mulia terlebih dahulu, barulah 'jarum' yang jahat itu keluar untuk menusuk kain2 yang mungkin rabak, bukan dari rapuhanya tapi kerana tusukan jarum itu sendiri, sebab natijah itulah saya berani kata sebenarnya abuya itu 'memasak nila dalam belanga' dan bukannya susu...tugas nila ialah menampakkan baju putih itu seakan-akan baru tapi sebenarnya ia telah berwarna biru...
     
  19. boboy

    boboy Guest

    Ye saya sokong dengan CQ... ini kes Abu jahal.. tapi bukan abu garcia..ekeke
     
  20. zackaerosport

    zackaerosport Mancing oh mancing...jangan sampai poket kering

    Mungkin disebabkan itu juga orang-orang melayu islam skang pun dah jahil...ye lah dek disebabkan pemakanan dan pemakaian yang telah diserapkan sekian lama dalam kehidupan kita seharian... cuba bayangkan..dah berapa banyakkah susu nestle yang telah ditelan??... Ironinya..sebelum pekena teh tarik mamak, tanya dulu buatan mana... :)
     

Share This Page