CERPEN PNET

Discussion in 'Kedai Kopi' started by k0pi, Jan 13, 2010.

  1. klang gate

    klang gate Pengail Veteran

    utk di hantar ke rumah tuan gm yg baik hati...............
     
  2. klang gate

    klang gate Pengail Veteran

    MULA

    Pada suatu hari, aku pegi mancing dengan geng PNET dekat kolam itik ditepi kubur cina, sampai saja di sana tiba2... perut meragam la pulak, baru melangkah ke toilet, phone berdering.... dalam hati dok pikir nak angkat ke tak angkat henphone ni, sebelah tangan pegang suratkhabar cover blakang seluar dan sebelah tangan lagi pegang pintu jamban kot tumbang lak, nanti SATU DUNIA TAHU AKU ADA DI DALAM DUNIA AKU.... Lamunanku terhenti seketika akibat meneran tak sudah-sudah, kesinambungan dari julap yang ku makan malam tadi telah pun membuahkan hasil,dimana ianya datang dari buat naga yg ku telan pg td.... arghhhh....... bersama orange yang masam...........
    Fuhhhh leganya...eh mana seluar aku nie..?? rasanya tadi... dekat sini......... dimanakah kau wahai seluar....... ah sudah... td ade sangkut kat belakang pintu.... ni dah ghaib pulak... bulu tengkuk aku meremang kembang macam.. bagaikan pontianak yang datang..........heee....heee...heeee
    aduhai tak kan kubur nie siang2 berhantu pulak...aku mula menggaru ketiak.. sambil mencari lagi dimana seluarku, namun
    aku tetap mencari2.......... bila ku terpandang atas..
    KEHH KEHH KEHHH...RUPA 2 NYA ATAS KEPALA AKU ( KAWAN 2 ADA BUEK.. HA HA HAAA )
    aku terus menggaru kepalaku, memikir macam mana blh
    ada kat atas kepalaku, tetapi tak apalah...janji aku dapat balik seluar aku...aku
    menyarung semula seluarku, tapi herannyaaaaaaaaaa ianya bukan milik ku
    tapi milik siapa kah......... seluar ini.......sambil ku mengaru... ternyata seluar itu kepunyaan seseorang yang selalu....
    mengikut aku mancen bersama-sama.....hmmmmm....x kan dia pun memerut jugak
    tapi aku tak percaye, sebabnya getah seluarnya udah ngembang takkan seluar di
    mungkin ejoy punya kot.....tadi dia ada ngan aku. Eh Bila dia bukak seluar??
    dan kenapa seluarnya bewarna pink........ tiba2.... "aku bukan Ejoylah..akulah...EeEeEeEeEeeeee...EeeeeEEEEEEE,,,,…………
    Eeeeeee.....eeeee....ejoy...hahahahaha....cis sungguh kurang asam ejoy
    berkata ....... dgn pelahan dia melangkah pergi.........
    sambil menoleh kebelakang lalu tersenyum sendiri
    tiba-tiba langkah nya terhenti......seketika...dan terdengar sesuatu........yang.....
    berbunyi seakan-akan raksasa dari celah-celah
    pohon bambu... kronggggg..krongggg...makin lama semakin dekat.. bunyi apakah
    yang berlegar2 di telinga ku ini...cisss rupa2 nya... Sesaat Berangan Terlepaslah Habuan, Ikan Tak Dapat Umpan Pula Hilang "
    dalam telingaku ada lalat sedang bermain-main lalu Ejoy menepis lalat itu tetapi
    hiss..degil sungguh lalat ni, nak kena spray agaknyer...kejap iskhhh yg ada kat aku ni spary rambut je, camna ya, boleh ke ni.............
    hentam saja la... untung2 kaku si lalat ni...fikirku..lalu
    makin banyak lalat yg datang, maklumlah kat toilet pun dia harung takkan kena spray wangi dia tak komplot, camna nih......
    yang silap sendiri....arrgggghhhh baik aku lari selaju-laju yg boleh... aku lari dan lari dan lari dan lari dan....
    tiba2 aku terserempak dengan............ dengan tuan ejoy dalam keadaan pucat........ dan tuanConan sedang berdiri memegang sebilah parang...ku pandang kiri...
    ADA LEMBAGA YG MELAMBAI AKU..ADAKAH INI MIMPI??.SEPATUTNYA............... memang ya aku bermimpi, sambil bangun dan terus membasuh muka ku..........
    yang kusut masai... Baru aku perasan yang aku dah tidur selama 5 jam
    setelah melihat jam ditangan... Lalu aku... menelefon Bond utk memancing di Bidong... "Bond, aku mimpi ko la tadi..."...
    Ko tengah.... tengah mengasak amoi ......... yang puteh tu.......dan....... x pakai baju. Nampak... kepelbagaian diserata tempat.......... yang terjojoi... Lalu dia menyarung kembali baju p.net yang ditempah... yang bersulam nama Bondiana di dada...sambil menahan malu....lalu berlari semahunya..di tepi kolam..
    orang ramai berkata siapa tu, siapa tu...............
    Yang mana satu, yang depan ke yang belakang???
    Yang belakang tu Klang Gate.... jd yg depan tu..............
    adalah Bond... tetapi Klang Gate plak meminta dia berlari sambil...
    memancing. Giler aper KG ni x pernah....
    dibuat orang memancing sambil berlari... Kalau kencing sambil berdiri pernah ler...
    Tapi ni kt kolam
    oh rupa2nya kat kolam tadahan dikawasan.............
    tempat ejoy juak bergernya
    Eh... ejoy dah tak meniaga disini lagi... Siapa pula yang meniaga disini...
    Dari jauh nampak kelibat seseorang... Ya itu lah dia....
    Sea Prawn yg gagah perkasa sedang...
    menguyah saki baki oblong yang di masak oleh ah lein.....sambil
    mulutnya berkumat kamit membaca mentera agar...
    oblong yg dikunyah nya itu menjadi... oblong udang yg nyata.............
    tiba2 datang tuan Conan sambil cekak pinggang dengan mata yang merah menyala....sambil berkata
    karaoke 1 dgn lagunya............. tak rela ku pergi........
    tapi kau pergi jua....
    sehinggakan tuan Klang Gate ternganga mendengarnya....sambil meleleh....
    air mata nya .......... kerna kesedihan lagu itu...sambil....
    mengelap hingus yang menjejes dari hidungnya...kerana tngkap syahdu
    lalu dirampas mike daripada tangan Conan lalu berkata " muka macho nanyi lagu jiwang" ..tengok ni...
    otai batang bembam nyanyi lagu chok chok kendong sambil
    berduet dengan... bro potocol dan berjoget ala mas idayu
    DIA TERTELAN MIKE AKIBAT TERLALU...
    ghairah menyanyi lagu chok chok kendong tp CD dtg lalu...
    capai mike dan terus rock satu.........
    tetapi dek kerana tersilap tekan lalu dia menyanyi lagi "Wali Band - Cari Jodod...
    Sambil...
    mnuding jari ke arah nenek yg sedang melitans di tgh jln.....namun..


    1-3
     

Share This Page