Cerita Seram sungai kelantan 2012 ......

Discussion in 'Kisah Seram dlm hidup anda.' started by rohuboy, Oct 3, 2012.

  1. rohuboy

    rohuboy kail ikan dulu..

    cerita 1

    .Masa ni lau xsilap bulan 4 2012 masa cuti sem aku blik kg.. kerana gian sngat nk mancing udang aku sorg2 turun memancing udang dengan sampan.. masa tu baru jea lepas azan asar. ak belum ag turUn dari mtor nk ke sampan terdengar la suara org tengah berbual-bual dari arah pohon buloh tepi sngai tp bila ak toleh kiri kanan xde plak kelibat org. kerana ingat pesan org tua2 ak wak xlayan jea tp makin mjadi-jadi plak DIA borak siap gelak2 ag, ak dh gelabar buat bodoh dayung sampan.tengah duk siap umpan mncing semak belakang ak pula bunyi cm BENDA lalu tapi bila ak bngun tgok kt semak 2 xde kesan bnda lalu .tmbah la takut rasa nk lari po ad. tengah takut ak teringt la org tua pesan kat ak lau xthan kena kacau dgn bnda xnmpak nie bg teguran kt DIA tnda kita ad di situ dan xnk di ganggu, jd ak po tegur la macan nie :KAWE NAK GAIL NIE DEMO JANGAN KACAU MUGO KAWE XKACAU TMPAT DEMO NK SUKO G TEMPAT LAIN.tut tut senyap kejap. lega hati kejap tp hajat nk mcing terus hancur .ak po ape lg cabutttt la .....

    cerita 2..

    .kisah ini terjadi pada kwan ak di pom pasir(bhsa kelate) kg gaung pendek . kwn ak nie suka mncing sorg2 nk dijdikan cerita pada satu hari masa nk azan magrib udang bnyak makan umpan kerana asyik memancing dia xsedar yg azan telah berlalu .(org tua2 ad pesan lau masa mgrib hasil bnyak baik blik awal-awal tu tnda ada banda tidak diundang tempat kita memancing.). dia yg kehairanan tidak sedar dh gelap gelita terus balik ke rumah tanpa dia sedari ad BENDA turut tumpang sekali. sampai rumah jea dia jd xsedap bdan rasa panas setiap kali dengar azan dan jadi pemarah xtentu pasal..kerana xtahan orang rumah dia bawa la pergi jmpa ustaz . selepas ustaz rawat dia tahu la ad hantu raya dengan penunggu sungai dalam badan dia.ustaz 2 buang la hantu tu tp xpasti cm mana.2-3 mngu lepas 2 sht seperti sedia kala kwn ak 2.tp xpenah serik..tetap jg g mancing ..lau hantu,hantu juga hantu gail.. hehehehehehee....

    cerita 3..

    kawan ak yg nk cerita nie blh kata gila memancing tahap DEWA. oleh kerana dia xblh tido mlm dan rasa bosan yg teramat bosan dia dengan selamba je turun mancing di pom pasir di kg gaung pendek pada pkul 2 pagi sorang diri. dia mancing atas batang paip tngah2 sungai.masa pergi 2 ok jea xde ape2 terjadi..masa nk balik ke tepi sungai dia xblh nk meniti btng paip kerana paip bergoyong kuat sgt tapi yg aneh bila dia tengok air sungai tenang jea xde olak air mcm mana paip boleh goyang kuat??.. dia cb bngun dan berjalan atas paip 2 tapi mkin kuat bergoyang.kerana takut sampai kepala lutut dia peluk jea paip 2. dia memandang ke arah tebing sungai tapi tiada org yg goncang paip dari situ. keadaan terus bergoyang lbih kurang 40 minit.setelah paip berhenti bergoyang dia berjalan kearah tepi sungai..belum sampai separuh jalan dia berjalan terpandang kelibat lembaga hitam duk bertengek atas paip di tepi sungai yg dia nk lalu. meremang bulu roma kwn aku nie. lembaga 2 siap berpusing2 di paip tnda xbagi lalu naik ke darat.dia po dengan takut tngu la di tngah2 sungai atas paip 2 sampai wktu subur baru lembaga ghaib baru boleh balik....

    cerita 4..

    ..cerita ni dari pengalaman ayah ak sendiri,satu hari ayah ak ke tepi sungai untuk mencuci lalang dan semak bertujuan untuk berkebun. tengah asyik cuci semak ayah ak terdengar orang bergaduh dengan parang. katanya dalam kumpulan yg ramai kerana bunyi kuat dan bunyi bertaburan, kerana terkejut ayah ak lari ke tepi pokok besar. bila dia buka mata baru dia sedar yg tiada sesiapa sekeliling tp bunyi tetakan parang masih kuat. ayah ak beranikan diri berjalan dah hampiri bunyi tersebut.alangkah terkejut tambah kehairanan kerana ape yg dia lihat hanya semak dan lalang yang bergerak seperti ada org lari, jatuh,dan bergaduh di atas semak yg meninggalkan kesan tp tanpa kelibat manusia.keadaan berlarutan lebih 5 minit sebelum lesap.



    Ape yg aku cerita tu mmg kisah yg betul terjadi pade aku dan kawan2 seangkatan...dengan mata , telinga aku sendiri.....dan akhir sekali.....

    ampun maaf jika tersalah bahasa.skolah xhbis masa muda hihihihi.

    sekian sahaja dari saya.

    yang benar..

    rohuboy
     
  2. gero5217

    gero5217 name:azrul panggil jer gero

    banyak cerita sg.kelate sebenar nya.....dulu kt area jambatan sultan yahya...mcm-2 cite....jumpa ikan mata besar dari badan la...tembak ikan guna terecak...x lut la...
     
  3. jebon

    jebon Marlin

    banyak sangat short form....
    tak rugi pon taip dalam ayat yang penuh sedareee.....tak rugi kredit ponnnn
     

Share This Page