Casting MALAM!!!

Discussion in 'TEKNIK, GAYA, JENIS dan CARA PANCINGAN.' started by mad7044, Sep 20, 2010.

  1. manba_nkk

    manba_nkk Arowana

    Tengok tu ajak otai je yg kita ni ditinggalkan :( :( :(
     
  2. farzeli68

    farzeli68 H/p : 0197361900 (buka 24 jam)

    pernah juga casting haruan malam tapi pakai katak jer..citer zaman remaja ler..baru dapat joran dan reel..so apa lagi siang malam mancing jer..nak dijadikan cerita...pergi 3 orang mancing kat parit berhampiran sawah padi...ikan memang mantap..beso2..parit lak luas ...tapi masalahnya umpan habis kena kejar katak dalam sawah pula..terjadi ler citer seram..kawan2 semua dah lari bila jumpa benda tu,,tak datang2 lagi..saya masih mancing setalah dapat katak ..pernah lawan kejar dengan benda tu untuk dapatkan katak..nasib baik tak de apa2 terjadi..nak kata berani tak juga tapi maybe dah biasa kot kat sawah padi memang banyak benda2 cam tu..entah ler sekarang ada lagi tak..Objeknya bebola api..masa objek turun nampak api kecil jer pastu semakin besar kalu kita hampiri bebola api tadi akan terbang ke lokasi baru dan kalu kejar dia memang bebola api tadi akan melarikan diri..Rasanya objek tu juga cari katak juga..hehehehe seram ke... ;D ;D ;D ;D
     
  3. manba_nkk

    manba_nkk Arowana

    Bebola ikan selalu makan namun bebola api ... errrr .... apa benda tu ???
     
  4. farzeli68

    farzeli68 H/p : 0197361900 (buka 24 jam)

    saya pun tak tau apa bendanya..kalau berpeluang baik dapat lihat kat sawah padi..bola api terbang sebesar bola sepak..tak tau ler zaman sekarang ni ada lagi tak benda tu..kena tanya orang tua2 la mungkin mereka tau apa benda tu..huhuhu ;D ;D ;D ;D
     
  5. udy85

    udy85 Siakap

    tu la kot yg achik dgn nana tu nyanyi haha..

    dlu kecik2 dok kpg kat k.kurau .. fmly wat bendang pnh gak ikut atok g mancing ruan mlm2..tp xsmpi bpa jam dah lari balik haha..
    nak casting mlm2 kat tmpt gelap n byk pokok ni pyh sket, maklumla target slalu miss je kan, sangkut ranting kang pyh..
    bab yg satu lg tu, tgh bulan posa ni slamat la hehe..
     
  6. farzeli68

    farzeli68 H/p : 0197361900 (buka 24 jam)

    tu semua citer dulu2 la sekarang maybe dah tak de kot...siang pun kekadang terjadi gak terutama kalu memancing seorang diri..pernah saya diduga macam tu beberapa kali tapi dah biasa anggap perkara biasa memanuhi hobi sahaja. Kalau kat sarawak dulu memang benda cam ni banyak sangat kalau nak cerita leh buat novel cerita seram... ;D ;D ;D ;D
     
  7. jman

    jman Marlin

    Kalau bebola api tu mungkin kurang bahaya. Yang bahaya kalau terpijak ular ketam tebu. Kalau kat kawasan sawah di Sawah Sempadan Tg Karang, ular ni memang agak terkenal suatu masa dulu. Sekarang dah payah nak jumpa ular tu. Mungkin dah banyak penggunaan racun. Malangnya, haruan pun dah susah nak dapat
     
  8. kusco

    kusco Marlin

    Org tua2 kata bulan terang ni ikan tgh nk mkn. mlm bercahaya so sesuai la casting mlm kot. Tp x pnh try lg.

    Ular katam tebu tu mana tpt berair mmg dia byk. Sukanya dok atas dahan pokok. Lg2 pokok ubi gajah tepi parit. Dlu suka gak baling kayu kat ular ni smpai dia jatuh dlm air n naik blk pokok
     
  9. jman

    jman Marlin

    rasanya kalau yg atas pokok tu ular punti, hitam belang kuning. Ular ni tak sebisa ular ketam tebu. Ular ketam tebu ni belang hitam agak kelabu dgn putih kelabu.
     
  10. manba_nkk

    manba_nkk Arowana

    Hahaha topik ikan dah tukar jadi ular pulok ;D ;D
     
  11. farzeli68

    farzeli68 H/p : 0197361900 (buka 24 jam)

    ok ler tu pengetahuan umum...keselamatan untuk pemancing juga... ;D ;D ;D ;D
     
  12. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    ;D
    kalu kasting mlm kat kolam siakap amcm kira bole juga ka?
     
  13. manba_nkk

    manba_nkk Arowana

    Malam tokey kolam tido da ;D ;D
     
  14. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    ;D
    tokeh semua gitu bang ...mlm tido....haa haaa
    sbb kolam kat sana jam 12 mlm tutup maaaaaa ;D
     
  15. tengasmerah

    tengasmerah Arowana

    manalah tuan rumah ni.. lama xjumpa tuan mad ni ::) ::) ::) semoga tuan mad on9 kat P.NET ini lagi ;D ;D ;D
     
  16. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    tn tanah siang tido .....mlm baru on9... keja dan kasting muahhhhh2 lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ;D
    (sibuk kot ngan tugas harian)
     
  17. ras

    ras ras@pancing.net

    lain mcm je bunyinya... ::) ::)
     
  18. manba_nkk

    manba_nkk Arowana

    Siang gan malam memang tak sama bunyinya ;D
     
  19. ras

    ras ras@pancing.net

    haha....pb boleh cast waktu malam x abg mamba??
     
  20. anas

    anas Marlin

    dulu2 time kemaruk selalu gak. sekarang tidak lagi..bulan terang terbaik..guna lure top water(pensil/poper).
    paling baik ble umpan bayak hilang.bukan nampak sangat pun.main baling jer
     

Share This Page