Casting MALAM!!!

Discussion in 'TEKNIK, GAYA, JENIS dan CARA PANCINGAN.' started by mad7044, Sep 20, 2010.

  1. FFY

    FFY Marlin

    bleh le tumpang casting sekali bro.. ;D ;D ;D
     
  2. adzimin.s

    adzimin.s Tenggiri

    bule juin sama hehehe 8) 8) ;D ;D
     
  3. matt_bear98

    matt_bear98 Marlin

    casting malam pernahlah casting ghuan 2-3 kali ..tapi kalau bottom malam guna dedak tu..selalu la..samaada guna dedak or umpan anak ikan..malam2 ikan kasaq keluar...
     
  4. ras

    ras ras@pancing.net

    wah..guna gewang apa tuan??
     
  5. syedamir

    syedamir Siakap

    Sayer ade try gak gi casting malam nih.... uh uh uh uh... agak seram la bro.... semua deria nak kne aktif.... mata nak kne tajam.... hati nak kne kering... saye mmg respek la pencaster2 malam nih.... pasnih kalau sayer nak gi casting malam nak kne bawak geng, klu sorang2 serrraaaaammmmm... wakakakakaka....
     
  6. ras

    ras ras@pancing.net

    tau2 ada yang teman je nnt ;D ;D
     
  7. hadrabad

    hadrabad Orang Baik Aku Baik,orang jahat aku jahat 100x

    tu yang takut nak nak plak peneman tu plak dok tarik ikan.. kita tengok ajer.. ;D ;D ;D
     
  8. zest

    zest alhamdulillah-ReZeki dari ALLAH SWT

    tau2 ada yang teman je nnt ;D ;D

    de penglaman mancing ruan mlm nie....boiling pya kuat,joran tersentap..tp kosong..2-3 kali kn ,blk lh....mgkn dtg mancing,xbg salam dl kot...hhehehe
     
  9. ras

    ras ras@pancing.net

    huhu......jangan casting benda lain sudah ler ;D ;D..tu yang x naik2
     
  10. matt_bear98

    matt_bear98 Marlin

    pernah try kat parit kecil kat kampung..waktu petang try ngail ghuan..sekor pun tak sudi kejaq umpan katak..tapi try malam tu..kena plak bulan cerah..dapat 6 ekor ghuan..tempat sama cuma berbeza waktu ker..malam memang efektif tapi hati2 la..tapi waktu siang pun kena waspada juga..tapi kena hati2 casting..kot2 casting burung atas pokok ker.. :mad: ;D
     
  11. ras

    ras ras@pancing.net

    wah..mcm tu pulak..sangat aktif pula si ruan di waktu malam ye
     
  12. syedamir

    syedamir Siakap

    Saye pon slalu dgr yg ruan ni agak ektif waktu malam, especially time2 bulan penuh.... uh uh uh uh... maybe sbb dier leh nampak umpan tu kot... tapi seram la gak kalau gi sorang2 pasal nanti macam2 bunyik kuar drpd kolam tu... wakakakakaka...
     
  13. matt_bear98

    matt_bear98 Marlin

    sorang2 kalau boleh elakkan lah..bahaya..bukan apa takut jadi pape sapa nak tolong...
     
  14. ras

    ras ras@pancing.net

    betol jugak cakap tuan mat bear..sokong
     
  15. mlm2 x bagus casting,jigging tu bagusla... ;D
     
  16. matt_bear98

    matt_bear98 Marlin

    casting sebab kita nak lempaq lure or umpan so agak susahlah..tapi waktu malam ni lah ikan pemangsa yang saiz besaq2 cari makan..sapa pernah taut aka tajur akan tahu masa terbaik..lepas mahgrib n dekat ngan subuh antara golden hour..tapi saya cuma pernah ngail ghuan dalam 3 kali jer..tapi hasil memang mantop..
     
  17. pelatung_parit

    pelatung_parit janji ada air.... zazzzz!!!............

    casting mlm.. pernah le jgk... ( mula-2 belajaq cast... )
    dekat jeti teluk buih, air papan, msg...
    mula-2 guna lure minow.. sure catch, bakau, hinomiya & strikepro.. kumpau...
    todak je yg meligan.. ngap x mau.... :mad:
    pastu guna.. errrrr....
    tp kira casting jgk ke guna apollo.... ;D ;D

    bulan, belanak n belalak mata....
    besepah.... :eek: :eek:
    wat lauk 2 mggu x abih... naik jemuh.... wakakakakaka,,,,,,






    p/s: time tu x mengenal mengerti CNR... CNE tau ler... :D :D :D :D :D
     
  18. ras

    ras ras@pancing.net

    jigging..candat sotong..mmg best ni
     
  19. FeaR.ReaF

    FeaR.ReaF Bilis

    casting haruan? waktu malam? x pernah ku cuba nih! casting siakap waktu malam tu ade lah~
     
  20. ASt - Kulai

    ASt - Kulai Marlin

    tn FeaR...seropa la kita

    kalu nak dicobakan jom TSJ.....mlm pong dia org kata bole mancing ;D
     

Share This Page