Cara Memancing Keli Air Tawar?

Discussion in 'TEKNIK, GAYA, JENIS dan CARA PANCINGAN.' started by Putera Mujahid Islam, Feb 1, 2013.

  1. Alololoh...xmoh lah ;D ;D ;D hehehe
     
  2. toman bunga

    toman bunga Marlin

    bagi la ape2 pun air ke ape ke huhuhuhuhu ni mcm bagi rasuah la huhuhuhu ;D ;D ;D
     
  3. Hehe, rasuah untuk lepaskan diri dari masalah yang nyata. Tapi yang ni lebih sesuai kira 'hadiah'(dalam inverted koma...kuikuikui) ;D
     
  4. toman bunga

    toman bunga Marlin

    rasuah tu teman tiru ayat2 otai dlm nih huuhuhuhu ;D ;D ;D
     
  5. Yer, teman tahu. Tapi kalau rookie2 lain dengar, mesti garuk kepala ;D bila sebut hadiah, diorang kata 'oooo'
     
  6. fisher_crazy

    fisher_crazy Rezeki masing2...layan je!!

    try la search2 lg tuan..
    ad hasil kasi report la..
     
  7. apisv2

    apisv2 [facebook/apisv2] duk Melaka [whatapps 0199099432]

    bottom pakai katak, tp setelah hujang
    [​IMG]
     
  8. apisv2

    apisv2 [facebook/apisv2] duk Melaka [whatapps 0199099432]

    tp beso ni den bg org je ;D
     
  9. apisv2

    apisv2 [facebook/apisv2] duk Melaka [whatapps 0199099432]

    nak casting pon leh pki katak, tp slow2 karau
    [​IMG]
     
  10. Alhamdulillah, dah dapat 2 illmu dah ni, terima kasih tuan :) nak try nanti..hehe. Saya nak pancing ikan besar, xreti..
     
  11. apisv2

    apisv2 [facebook/apisv2] duk Melaka [whatapps 0199099432]

    jap ada lagi seko. ni aku lepas
     
  12. myjojo

    myjojo Bilis

    Ni tadi pagi pi mengai dengan suami, dapat 2 ekor keli sekor 800 gm sekor 400 gm. keli bendang. pakai umpan cacing je. tapi bukan kaknab yang dapat suami yang dapat hehehe. kaknab dapat puyu puyu, puyu puyu. sangkut juga keli sekor tapi terlepas. lup jatuh dalam air tak sempat nak bawa naik atas.

    [​IMG]
     
  13. hasil dr sungai dengkil...umpan cacing
     

    Attached Files:

  14. toman bunga

    toman bunga Marlin

    waaaa ini semua mau kasi racun nih :mad: :mad: :mad: ;D ;D ;D
     
  15. fisher_crazy

    fisher_crazy Rezeki masing2...layan je!!

    cepat,kwan tnggu report..
     
  16. jman

    jman Marlin

    Lama tak nampak keli bendang besar macam tu Kak Nab :eek:. Masa budak-budak dulu mengail keli kat tali air guna kail yg digulung tangsinya dengan tin susu. Pastu guna batu drp skru. Kalau ditarik keli besar bunyi tin berpusing-pusing. Kalau kat tempat saya di Tg Karang, memang payah jumpa dah sekarang kecuali kalau dapat keli afrika sesat.
     
  17. Anak_Wetan

    Anak_Wetan Dimana ade air Disitu ade ikan

    Kalau kat Kedah ikan ni berlambak lagi.....
     
  18. jman

    jman Marlin

    Untung orang Kedah. ;D
     
  19. Anak_Wetan

    Anak_Wetan Dimana ade air Disitu ade ikan

    kalau nak keli senang jer..cube cari lubuk yang kurang berarus dan banyak reba.
     
  20. Tuan, kalau pakai gewang katak boleh, yang ada propeller tu..? Nak tau gak cara casting keli :) hehe
     

Share This Page