Buaya Jadian Sg Selangor

Discussion in 'Kisah Seram dlm hidup anda.' started by azizieking, Apr 3, 2010.

  1. azizieking

    azizieking I am freshwater fish hunter

    Ini ada sedikit cerita dari pengalaman aku memancing udang dan sejakdaripada kejadian itu aku meletakkan jawatan aku sebagai pemancing udang kisah nya berlaku sekitar tahun 1995 dimana spt biasa malam minggu aku dengan dua orang rakan aku pergi ke jeti TNB bawah jambatan kuala selangor bertujuan untuk memancing udang ,tapi pada malam itu berbeza darimalam yg lain sebab udang galah terlalu galak memakan umpan cacing kami bertiga memang lupadaratan oleh kerana gasakkan udang galah yg tak renti2 ....setengah baldi udang galah berjaya ditapau oleh kami ,jam menunjukkan pukul 2.00pagi kelihatan air mula surut ketika kami sedang leka memancing udang tiba2 kawan aku menepuk bahu aku dan menunjukkan sesuatu di tengah sg,kelihatan di tengah sungai sebatang kayu balak yg besar melawan arus...ketika itu aku dan geng aku tak ambik port pun tapi selepas tu aku terpikir "apasal kayu balak nie lawan arus naik ke hulu ahhh lantaklah pikir aku..."nak jadi cerita lepas aku pikir jer camtu kayu tu tenggelam dan timbul kat depan kitorang ...korang nak tahu camner dia timbul...dia melintangkan badan dia kat tengah2 sungai yg mana aku sempat nampak ekor dia kat port kitorang mancing manakala kepala dia pulak kat seberangsungai apalagi kami bertiga memulakan acara larian 400meter takderganti2 sedar2 jer dah sampai kat bus-stand kat area umah aku jauh jugak tu kitorang lari ,esok pagi kami bertiga pergi kat tempat kejadian kerana nakambik pancing,basikal dan udang galah tapi sayang beb semua dah takder akhirnya aku dimarahi oleh emak aku kerana basikal yg digunakan untuk ke sekolah dah hilang..kehkehkeh..semenjak dari itu aku telah menamatkan karier sebagaipemancing udang manakala dua orang rakan aku tu masih terus memancing udang sampai lah la nieee....Wasallam ;D
     
  2. brader yon

    brader yon fishing is great....till my wife is calling....

    satu pengalaman menarik yang tak dapat di beli.............takut :eek: :eek:
     
  3. azizieking

    azizieking I am freshwater fish hunter

    Kalau tak silap masa lari tu terkencing jugak ler hehe budak2 lah katakan....
     
  4. namia_05

    namia_05 bangun mancing,tido mancing.013-6677199

    pengalaman mengajar kita erti kehidupan...
    itulah kenangan... ;D ;D
     
  5. yan

    yan hati mau baik be.....

    erti kehidupan sebagai pemancing ;D ;D
     
  6. azizieking

    azizieking I am freshwater fish hunter

    mintak2 jgn lalui lagi pengalaman camtu...seram beb
     
  7. joran maluri

    joran maluri 019 3100410 HJ SAARI -WP

    APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....

    ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..

    NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....??? ;D ;D
     
  8. kanai4474

    kanai4474 Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia

    eeerrrr......bang aji...tongah laut ado buayo ko?? ;) ;D
     
  9. joran maluri

    joran maluri 019 3100410 HJ SAARI -WP

    SEGALA SETAN ADO....KO JANGAN MEMAIN.... ??? ::) ::)
     
  10. kanai4474

    kanai4474 Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia

    x jdi la nak ikut abg aji pi laut nanti......antu darat biaso jmpo, antu laut lum ponah lai..... den da la x roti bronang... ;D
     
  11. joran maluri

    joran maluri 019 3100410 HJ SAARI -WP

    KANAI KO RABA BAWAH KAT CELAH .......ADA TAK...... ??? ??? ???
    KITA JANGAN CAKAP BESAR JE......KADANG PON DIA TIMBUL...JALAN 2 ATAS PERMUKAAN LAUT....
    JENGUK IKUT DEPAN BOT....MENYANGKUNG DEPAN KO....MASA TU KO SORANG JE MANCING...
    ORG LAIN TERTIDO......HA KO NAK LOMPAT MASUK LAUT...NAAS KO...???
     
  12. brader yon

    brader yon fishing is great....till my wife is calling....

     
  13. kanai4474

    kanai4474 Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia

    pergghhhh...abg aji ni mnakutkan den, lgi la den xnak poi ke laut....da la x ponah naik bot... ;)
     
  14. joran maluri

    joran maluri 019 3100410 HJ SAARI -WP

    ALAHHH BACA LAH SIKITTT...KITA TAK CARI BENDA TU...
    JOMM JOMMMM.... ;D ;D ;D
     
  15. kanai4474

    kanai4474 Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia

    mmg x cari bang aji tapi dia yg dtg carik kite....hehehehh...inshallah satu ari nanti polow gak tapi bab klau nak menjala cri umpan tu mmg den x mau... x roti & x larat.... umpan boli buleh....
     
  16. joran maluri

    joran maluri 019 3100410 HJ SAARI -WP

    KO PM JEKKKKK..BESUK PON NAK GI BOLEHHHHH..
    APA RISAU KAN UMPAN PLAKKKKK....... ??? ;D ;D
     
  17. matkudut

    matkudut Marlin

    perrgghh....terus pencen wooo....
    betulnye...fobia nihhh...kuk cam tuhhh...
    cari udang pasor je lah....
     
  18. kanai4474

    kanai4474 Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia

    bapak sedaro den pun ada bot kat port klang tu...klau nak ikut dia gi ngail..misti kna dera jala umpan smpai pnuh tong dkat 2 tiga jam dlu....abih tu pggang sume da sakit bru nak pi ngail.....x lalu nak ikut dia....
     
  19. joran maluri

    joran maluri 019 3100410 HJ SAARI -WP

    TAK PAYAHHH SUSAHHH...NANTI KO TENGUK REPOT JAT DAH..
    MASA IKAN NAK MAKAN SOTONG 3 BULAN PON DIA HENTAMMMM..KERAPU PLAK TU... ;D
     
  20. azizieking

    azizieking I am freshwater fish hunter

    Bro pencen mancing udang jer ....ikan masih hardcore lerr hahaha.......
     

Share This Page