apekah resepi umpan terbaik untuk sang pacu

Discussion in 'BAIT aka. UMPAN.' started by chikut, Oct 15, 2009.

  1. nizamdna

    nizamdna Jemuduk

    Kolam kat sukida resort kat semenyih ... only RM10 and hasilnya catch and release ...
     
  2. paichow78

    paichow78 perkhidmatan sewa canopy,lori sewa koll je 0173587

    pehhh. . .mantap,tak sangka semudah itu,
     
  3. man_kaloi

    man_kaloi mancing-bangau-mancing

    dh dapt memanglah mudah. Nak tunggu sampai dapat tuh yang susah .... Tahniah tuan. Besar tu
     
  4. carp_rumput

    carp_rumput Marlin

    ;D ;D ;D ;D ;D ;D
     
  5. shahlee

    shahlee Siakap

    otai2 penah mancing kt kolam gebok x? area pajam tu.... ade pacu 5kg tak naik lagi... teman manjang bangau je kt situ... kalau pernah bg la tip dan rahsia untuk teman menikmati tarikan pacu spotrim viva ni...
    (asyik dpt ikan lain je) :(
     
  6. along_penn

    along_penn Marlin

    hehehe bersyukur la dapat tarik spesis lain....teman kadang2 turun kolam bangau gak...
     
  7. shahlee

    shahlee Siakap

    masih belom berkesempatan untuk merasai tarikan sang pacu ::)
     
  8. jelawat

    jelawat Tenggiri

    Pondok belakang kaunter memang port Pacu,lebih2 lagi belakang dapur tempat dia serapan pagi.Yang Gua nampak ade 2 org yang gunekan buah kelapa sawit main kat Sukida.Roti kentang pun dia bedal juge,selain Daging beger setengah masak dan anak Talapia merah.
     
  9. budakjiwang

    budakjiwang ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~

    daging bege tu tuk keli pn mkn kan tuan


     
  10. jelawat

    jelawat Tenggiri

    Keli nie ape pon dia bedal.Kite tangguk anak udang nak mancing Talapia pon dia yang bedal.Roti kentang,roti gula yang ade krismis pon dia makan
     
  11. budakjiwang

    budakjiwang ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~

    betoi2x..... ;D

     
  12. stephen chow amai

    stephen chow amai strikeeeeee...

    Salam...ahli baru dlm pncing net..sedikit ilmu didada...baru menang jackpot..pacu 5kg aja..
    Umpan guna anak ikan emas yang perut die buncit..saiz ibu jari tangan ok...insyaallah conform strike...
     
  13. joran_baru

    joran_baru Bila mok gi ngail tek jang?

  14. joran_baru

    joran_baru Bila mok gi ngail tek jang?

    Boleh try pakai mata rambai besi dgn umpan roti kosong.. Kasi dadu kecik2.. Cuck mcm satey.. Pacu 1kg+/- layan umpan nih.. Selamat mencuba... :)
     
  15. shareduwan

    shareduwan Bilis

    929 ngn powder pandan je (kasi bau pandan naik). pakai spring, mata sangkut marshmellow... hihi. cer cube.. so far main pakai ni naik pacu 3 patin 6. kui kui kui
     

Share This Page