apekah resepi umpan terbaik untuk sang pacu

Discussion in 'BAIT aka. UMPAN.' started by chikut, Oct 15, 2009.

  1. chikut

    chikut Marlin

    salm brade2 semua dah tiga kali percubaan syer xberjaya untuk menaikan ikan pacu teringgin sangt2 nak merasa asakan ikan tu.... tapii maseh xterjumper ape resipi untuk nyerrrrrrr
    dedak dah try, cacing pon dah dicuber, roti apetah lai, namun xdapat gak pacu nyer
    kat mane silapnyer? kat maner yg xbetolnyer?dan adekah keadaan cuace jadi penentunyer?
     
  2. jay43000

    jay43000 Marlin

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    try la umpan ajibanax...
    insyaAllah jd..power oooo umpan ni...
     
  3. cdgtxx

    cdgtxx KAJANG ANGLER 1978 Staff Member

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    nak tau gak...kolam mana anda mancing nie...?

    PACU nie ikan yg bedal apa saja....

    kalau kolam yg ada PACU ni...kebarangkalian nak naik adalah tinggi...

    antara umpan PACU...

    1. ikan seluan atau pinpin
    2. hati atau jantung ayam
    3. roti pandan (high5)
    4. pallet
    5. pisang masak (manis)
     
  4. zonker74

    zonker74 Tenggiri

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    Saya pernah try mancen guna cacing gila....tapi susah carik. Cacing gila nie bau dia kuat & tahan lama.

    Buleh cuba try/test.....manalah tahu ada rezeki.

    Selamat mencuba..... ;D
     
  5. cdgtxx

    cdgtxx KAJANG ANGLER 1978 Staff Member

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    ada kdai ikan yg menjual cacing gila nie...

    tp dia nya lendir tu tak bole tahan la.....melekit-lekit..
     
  6. chikut

    chikut Marlin

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu




    pisang masak manis? camner tu bolerke tolong kci tau care2 untuk menggunakannyer nak kene lenyek2 doluker, atau camnernye... tolong2
     
  7. chikut

    chikut Marlin

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    sayer mancing kat kolam pancing sikantan kat teronoh
    tima kacih atoi2 semua pasal kaci tips2 yg cukop berguna dan manfaad
     
  8. budak sekolah

    budak sekolah Tenggiri

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    kolam sri kantan nie pacu tak pernah mancen klau yg lain adalah....bro selalu mancen kat sana ker...
     
  9. chikut

    chikut Marlin

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu


    boleh dikatakan xle selalu sangt
    ade ikan tu kat kolam tu
    mase mancing aritu brade sebelah aku asik naik ikan pacujer nak tanyer dia pakai umpan pe segan polk pase awek dia ade kat sebelah
    kang dia kate aku nak usya awek dia :p
    errrrrr saudara selalu mancing kat kolam tuker
    boler le kite mancing samer2
     
  10. budak sekolah

    budak sekolah Tenggiri

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    nak kata selalu tak la gak bro coz dok kl..tp kalau blk tak miss laaaa...pasal rohu sana besar bro syok tuuu....
     
  11. cdgtxx

    cdgtxx KAJANG ANGLER 1978 Staff Member

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    tak la...pisang yg dah masak tu...potong je (hiris tebal2)...

    pastu cangkuk je....
     
  12. budak sekolah

    budak sekolah Tenggiri

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    setengah tmpat bro pakai cokodok jer...
     
  13. gilapancing

    gilapancing Bilis

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    try dedak keli dicampur dengan air soya.....
     
  14. jay43000

    jay43000 Marlin

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    roti gardenia kosong pon ok gak...
    xpon dedak warne kuning tuh, yg kasar skit...
    bak kate bro cd, ikan ni sental ape je yg ade...
    sye pon cube2 gak...heheheh
     
  15. chikut

    chikut Marlin

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu


    betul banyk besa lai satu kolam tu orang melayu punyer yakin sikit kalo nak mkn tul tak
    xsaba rasenyer nak pi sne untuk nencuber resepi yg otai2 semua kasi.
     
  16. budak sekolah

    budak sekolah Tenggiri

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    try jgn tak try bro.... ;D
     
  17. msj92

    msj92 Bilis

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    ikan pacu ni spesis ikan yang menyambar dan ganas. dia ni lbh krg macam
    ikan piranna. tertarik ngan darah dan benda hidup. btl x otai2 pacu
     
  18. chikut

    chikut Marlin

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    salm semua misi telah berjaya setelah semua resepi yg otai2 kaci telah dicuber dan penggunaan hati ayam cukup memberangsangkan.teri makacih otai2 semua
    tapi ade satu jer masalh perambut putuslerrr dibantai ikan pacu ni. apekah penyelesaiannyerr talong2222
     
  19. Budak kangaq(eDi)

    Budak kangaq(eDi) Location: Taman Melati, Beseri, Perlis

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    chikut... guna la perambut dawai tu..
    saya guna mata bom yg ada 6 mata tu.. pastu saya buka bg jadi satu.. jimat skit.
    hehehe..
     
  20. mR_o

    mR_o ngail pah ceroh!!..ke guane?

    Re: apekah resepi terbaik untuk ukan pacu

    btl2..cacing gila mmg kencang abes..

    klau xde pn gune cacing bese dah cukup

    baling sat je umpan,trus die ngap

    syok lyn pecutan pacu!!

    ;D ;D
     

Share This Page