Anjing Melolong Tanda Nampak Hantu

Discussion in 'Kisah Seram dlm hidup anda.' started by kopytiam, Feb 8, 2013.

  1. kopytiam

    kopytiam Marlin Staff Member

    betul ker ? ::)

    sebab lately ni kawan kerap terjaga awal dan baru perasan...tiap kali azan ja...mula dengar anjing melolong2...sebab kawan dengar cerita...kalau anjing melolong tu ...sebab dia nampak hantu...

    tapi...kenapa mesti dia melolong bila nampak hantu ek ? apakah simboliknya lolongan tu ? [​IMG]
     
  2. shahzam

    shahzam mancen jgn x mancen

    ye ke.....takotnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........kelelelelelellelelelelelelellelelelelelele.....kalo diperatikan mmg anjing akan menyalak bile azan di laungkan....especially time maghrib....kalo ikut kate org tetua......anjing tuh nmpk bende2 halus yg dok lalu lalang......jadinye....kalo kite dok lalu dpn die time2 die menyalak time2 azan especially maghrib....tuh maknenye.....interpertasikan sendiri....kelelelelelelellelelelelelelellelelelelele.....
     
  3. fishzilla

    fishzilla ThE KuMpAu King

    kalau anjing nampak saye , anjing2 tu akan menyalak .. adakah itu tandanye saye ni hantu ?
     
  4. shahzam

    shahzam mancen jgn x mancen

    itu tandenya ande baru pulang dari memancing dan kehanyiran ande akibat memancing terlalu lame membuatkan anjing itu jeles dgn tahap hanyir anda...... ;D ;D ;D
     
  5. kopytiam

    kopytiam Marlin Staff Member

    eerrr...menyalak tak sama yer dengan melolong...aawuuuuuuuuuuuuuuuu
     
  6. shahzam

    shahzam mancen jgn x mancen

    lebih kurang lah tuh......tuh dah bunyik serupa la tuh....larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk......
     
  7. kopytiam

    kopytiam Marlin Staff Member

    haishhh...*woof *woof mana sama dengan *awuuuuuuuuu

    p/s: konon larik tu anjin ta sempat kejar ler tu...[​IMG]
     
  8. afiz

    afiz P.net DUN Klang ... 019-2453593

    Seram gak bile balik umah 3-4pg tetibe anjing melolonggg... Awuuuuuuuuuuuuuu awuuuuuuuuuuuuu... Mule le pikir yg bukan2 time tu
     
  9. lemanspring

    lemanspring Marlin

    Salam,,

    Petikan Kitab Sunan..

    Dari Jabir bin Abdillah Radhiyallahu ‘Anhu

    “Jika kamu mendengar lolongan anjing dan ringkikan keldai pada malam hari ,
    maka berlindunglah kepada Allah darinya kerana ia melihat apa yang tidak dapat kamu lihat.”

    (HR. Abu Dawud no. 5103, Ahmad 3/306, 355-356 Shahih al-Adabul Mufrad no. 937 serta Ibnu Sunni no. 311)
     
  10. bird

    bird Patin Sg. Dengkil

    aku ritu lalu depan rumah ada anjing.. bila aku lalu je.. anjing tu melolong.. menyalak kt aku..

    adakah aku ni hantu...??? ??? ;D ;D
     
  11. lemanspring

    lemanspring Marlin

    Mahluk ghaib ikut hang masa tu @ hang ado bela mahluk ghaib @ mahluk ghaib suka kat hang ..salah satu ;D ;D
    melolong dan menyalak dua perkara berbeza??...pastikan betul2
     
  12. anaklaut

    anaklaut 0176978709

    100% agree...
    Ini adalah perkara biasa, biasa berlaku time maghrib dan subuh... Cuma sesetgh dari kita tak perasan mgkn kerana tmpt tggl baru atau di kwsn kurang anjing liar, atau mgkn sebelum ni jiran non muslim tak bela anjing, jadi sesetgh dari kita miss menda ni...
    Kenapa melolong time tu, anda tau jwpn nya sendiri kan...
     
  13. anjing nk melepaskan tensen lah der ;D ;D tuan tanah ni tido berdengkor kuat sgt...hehehe
     
  14. jat

    jat :Pt Klang - Psir Mas:

    Dulu masa kat sekolah pernah tanya ustaz pasal lolongan anjing dengan hantu.
    beliau bagitau takde kena mengena..ustaz tu bagitau anjing tu panggil gewe atau awek dia.
    Dengan kata lain dia rindu pada pasangan atau pun sangap nak mengawan ;) ;D
    Wallahua'lam..
     
  15. afiz

    afiz P.net DUN Klang ... 019-2453593

    kene temberang la dgn ustaz ko jat.. Kekekek
     
  16. jat

    jat :Pt Klang - Psir Mas:

    Aku caya sebab dia ada ilmu, kalau dia tipu tak tau la.
    tapi kalau dia yg betul..naya..tuduhan ko ni jadi bahan bukti sampai ke alam sana afiz.. ???
     
  17. afiz

    afiz P.net DUN Klang ... 019-2453593

    kekekekeke.. Kalo aku ckp ko xcaye la kan.. Kekekek
     
  18. jat

    jat :Pt Klang - Psir Mas:

    :p :p :p
     
  19. anaklaut

    anaklaut 0176978709

    Kadang2 ustaz2 zaman kita sekolah memberi jwpn secara gurauan mgkn kerana pada pandangan mereka peringkat umur kita masih kurang matang utk diberi jwpn sebenar... Ada jugak kes atas sbb mereka juga tiada atau kurang pasti jwpn yg sebenar... Menda2 ghaib ni mmg susah nak tafsir sikit...
     
  20. jat

    jat :Pt Klang - Psir Mas:

    yup.
    rasanya boleh juga kita rujuk pada pakar2 anjing atau doktr haiwan kan.
     

Share This Page